Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klassement - 04-05-2011 21:48:57
Geldzaken & Recht

Hoed u voor abn amro

[quote=jaapje schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:32]
het systeem verloopt ook prima en keurig via de regels die er voor de internationale overboeking naar mexico zijn alleen begreep de poster de regels niet, is dat een formulier wat verkeerd in elkaar zit of toevallig iemand die teveel aannames heeft gedaan?
het systeem verloopt niet prima en keurig. de abnamro schrijft zelf dat het systeem verwarring kan scheppen. je mag veronderstellen dat de bank de financieel deskundige is en de klant niet. de bank dient dus de regels voor internationale overboeking te kennen en de klant daarbij correct te begeleiden. dan gebeuren er toevallig geen verkeerde aannames. echter, die correcte begeleiding heeft totaal ontbroken.
[quote=jaapje schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:32]
het gaat hier om een invoerfout van de klant, namelijk de voor mexico verplichte clabe code. eerder zat poster bij een bank die het daar blijkbaar niet zo nauw mee nam en zonder de code het geld op de juiste plek wist te krijgen.
hoe kan een klant weten welke bank de clabe code hanteert en welke bank niet? de abnamro had bij het overboeken gewoon melding moeten maken van het feit dat deze bank wel behoort tot de groep die de code gebruikt. dat hoort bij de correcte begeleiding van de klant die geen financieel deskundige is. echter, het heeft aan correcte begeleiding ontbroken.
[quote=jaapje schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:32]
de poster kreeg een foutmelding op zijn bankafschrift en had aan de hand daarvan gewoon moeten nazoeken wat dat betekende (de lampjes in de auto), dat heeft hij nagelaten en dat is het enige wat hem aan te rekenen is.
de foutmelding was onbegrijpelijk, ook het kifid is het daar mee eens.
het lijkt er op dat de abnamro valkuilen graaft in de hoop dat de financieel niet deskundige en argeloze klant er in tuimelt, want dat levert geld op. het is deze klant immers aan te rekenen dat hij zo dom is in de val te lopen.
jaapje vindt dat ook.

in tegenstelling tot jaapje, die de bank de hand boven het hoofd houdt, blijf ik waarschuwen: "hoed u voor de abnamro".