Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klassement - 05-05-2011 12:47:23
Geldzaken & Recht

Hoed u voor abn amro

[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 09:17]klassement.. nee het is waar een consument is een dom wezen waar je helemaal niets van mag verwachtten :)
heb jij een rijbewijs gehaald? ik neem aan van niet en toch auto rijdt, de overheid en de autofabrikant zijn immers aansprakelijk en moeten jou ter plekke uitleggen hoe alles werkt, jij hoeft daar totaal geen moeite voor te doen.
als je naar het buitenland gaat let jij natuurlijk ook totaal niet op de verkeersregels of de taal daar, nee ze passen zich maar aan jou aan?
de vergelijkingen met autorijden slaan nog steeds nergens op, en de ongefundeerde veronderstellingen over mijn rijgedrag zijn onterecht. overigens, als je een ongeluk krijgt door een van fabriekswege gemonteerd ondeugdelijk onderdeel, dan is de fabriek zeker aansprakelijk. de klant mag verwachten dat de onderdelen deugdelijk zijn en hoeft niet de auto te testen op gebreken voordat hij hem gebruikt. hetzelfde is op de abnamro van toepassing.
[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 09:17]
misschien zou je de uitspraak van het kifid even door moeten lezen dan snap je ook waarom de klant de helft vergoed heeft gekregen (wat overigens door abn buiten de klachtenprocedure ook was aangeboden) en de tweede helft niet.
de consument dient een oplettende consument te zijn en zichzelf op de hoogte te stellen van de procedures.
het kifid oordeelde dat de eerste schade geheel vergoed moest worden en de tweede gedeeltelijk. dus ook bij de tweede schade gaat de abnamro niet vrij uit.
[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 09:17]dit heeft niets met de hand boven het hoofd houden te maken gewoon met het feit dat ik van mening ben dat iedereen, zoals de wet ook stelt, oplettend moet zijn en zichzelf op de hoogte dient te stellen van de regels. in casu: de klant had zich op de hoogte moeten stellen van de regels in mexico en had dit dus gewoon moeten weten.
overigens moet je je dan hoeden voor de bank in mexico die deze foutmelding terug geeft niet voor abn.
jaapje heeft lak aan mijn stelling dat een financieel deskundige bank de financieel ondeskundige klant zoveel mogelijk voor fouten moet behoeden, en de abnamro schiet daarin tekort.
de bank in mexico waar het fout ging was een tussenbank die door de abnamro was ingeschakeld zonder mijn medeweten. ik heb daar geen verantwoordelijkheid voor. dus het adagio "hoed u voor de abnamro" blijft nog steeds van toepassing.