Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klassement - 05-05-2011 17:11:13
Geldzaken & Recht

Hoed u voor abn amro

[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:39]paragraaf 1: we hebben het niet over ondeugdelijke onderdelen maar over de inhoud. de vergelijking met auto's maakt het meestal duidelijker tenzij je er niet voor open staat. de clabe code is te vergelijken met benzine en de gewone code met diesel en laat je nu toevallig een benzine auto hebben waar je als consument dus diesel in gooit. in dat geval is volgens jou het benzinestation aansprakelijk?
zoals eerder gezegd, vergelijkingen lopen mank, maar omdat jaapje blijft doorgaan met vergelijkingen, maak ik er ook maar een: bij het tankstation van de abnamro staat "benzine", maar er zit diesel in.
[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:39] paragraaf 2: citeer het kifid eens. dat staat namelijk nergens in de uitspraak. de uitspraak is dat klant en abn elk 50% van de volledige schade dragen met als motivatie dat de klant na de eerste foutmelding contact had moeten opnemen maar dit nagelaten heeft. (punt 4.2 uitspraak)
de eerste overboeking leverde, 617 euro schade op, door valuta omrekeningen, de tweede 1377 euro. er waren ook nog wat andere, lagere kosten. dit kan je afleiden uit de gegevens in de kifid uitspraak, onder 2.
50% van het totaal (1994 euro), te weten 997 euro, betekent dat de eerste schade geheel en een deel van de tweede schade vergoed moest worden. in totaal moest de bank in feite 1.208,6 euro vergoeden (zie onder 5) en daarbovenop 50 euro geschilkosten.
[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:39]paragraaf 3: ik heb jouw stelling niet zo 123 ergens kunnen lezen. ik lees alleen dat jij de abn ervan beschuldigd om opzettelijk valkuilen te graven voor de klant. bewijs maar zou ik zeggen, het is nogal een zware beschuldiging waar de abn ook geen reden voor heeft. ook zij hebben het liefst dat alles gewoon doorloopt. natuurlijk moet een bank zoveel mogelijk proberen om processen duidelijk te krijgen maar voor de enkeling die boekingen naar mexico doet mag ook een eigen onderzoek verwacht worden.
dus als je een enkeling bent die een overboeking doet naar mexico verwacht de bank dat je eigen onderzoek doet. in andere gevallen is dat kennelijk niet nodig. hoe kan een financieel niet deskundige klant weten wanneer hij een onderzoek moet doen en wanneer dat niet nodig is?
[quote=jaapje schreef op donderdag 5 mei 2011, 14:39]jij bent overigens de enige die spreekt over een derde bank waar jij niet om gevraagd hebt, ik volg ook niet helemaal waarom er een derde bank bij betrokken zou zijn en dit blijkt ook nergens uit.
in de kifid uitspraak onder 3.3 staat de tussenkomst van een derde bank vermeld, dus ik ben niet de enige die daarover spreekt.

jaapje zou gezien zijn tegenwerpingen een uitstekende medewerker van de abnamro kunnen zijn, een bank waar je maar beter voor kunt hoeden.