Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

stacey
stacey - 16-05-2011 17:43:20
Huishouden & Energie

Nuon adviseert me mijn telefoon weg te gooien

Ze zijn wel een beetje verkeerd bezig als je zegt niet meer gebeld te willen worden:

--u moet in elk telefonisch gesprek actief het recht van verzet aanbieden
aan de consument. let op: deze verplichting geldt nu al! dit betekent dat
u hem altijd moet vragen, of u hem in de toekomst nog mag bellen voor
telefonische verkoop
. de consument hoeft u geen uitleg te geven als hij dat
niet wil. wanneer hij gebruik maakt van het recht van verzet, moet u zijn
contactgegevens direct en zonder kosten uit uw belbestand verwijderen
.
het callcenter mag deze consument nog wel benaderen, zolang hij niet staat
ingeschreven in het register, maar niet meer uit naam van deze adverteerder.
zolang de consument zijn recht van verzet niet uitdrukkelijk en ondubbelzinnig
intrekt, mag u hem niet bellen.--www.rijksoverheid.nl/...bel-me-niet.../090623-opta-bel-me-niet-folder.

en ze nog maar eens hieraan herinneren ?

---opta heeft in april 2011 nuon een boete van 70.000 euro opgelegd voor het overtreden van de telemarketingregels. opta was een onderzoek gestart naar aanleiding van klachten van consumenten bij consuwijzer. nuon heeft consumenten die ingeschreven waren in het bel-me-niet-register ongevraagd gebeld met een commercieel doel.--http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publicaties/publicatie/?id=3397">info