Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klantkenner - 31-05-2011 07:47:05
Geldzaken & Recht

Tandarts weigerd klant

Door je in te schrijven bij een tandarts ga je een overeenkomst met hem of haar aan. dit betekent dat je rechten hebt (op behandeling), maar ook plichten (ten aanzien van het onderhouden van je gebit en het regelmatig laten controleren). als jij je niet aan de plichten houdt, kan de tandarts de overeenkomst beeindigen.

wil je echt antwoord op je vraag, stel die dan aan jouw (voormalige) tandarts. vraag de huisregels op (als je die niet meer in je bezit hebt). in de huisregels van mijn tandarts staat inderdaad dat periodieke controle verplicht is, hetzij jaarlijks, hetzij halfjaarlijks.

ik vind overigens dat je erg denigrerend spreekt over het werk van tandartsen, alsof ze er alleen maar op uit zijn jou een factuur aan te smeren. ik hoef al zeker 20 jaar lang alleen maar periodiek gecontroleerd te worden (geen gaatjes of andere behandelingen) en krijg echt alleen maar de kosten van de controle gefactureerd. misschien is jouw vraagstelling (en de manier waarop, die geen schoonheidsprijs verdient) meer ingegeven door frustratie over de rekeningen?

je nieuwe tandarts heeft geen probleem jou als client te accepteren, zeg je. ben benieuwd hoe je reageert als jij je realiseert dat je dan eerst een volledig gebitsonderzoek (inclusief heel dure) foto's moet ondergaan.