Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
peter007 - 31-05-2011 17:21:49
Voeding & Gezondheid

Puresential pillen

Gisteren stond er een groot stuk in de telegraaf, waarin de consumentenorganisaties puresential beschuldigen van oplichterij zaken

beurs lichter met afslankpil door bart mos
amsterdam - klanten van het amsterdamse bedrijf puresential voelen zich opgelicht. iedereen die zich aanmeldde voor een gratis proefpakket van afslankpillen op basis van de 'wonderbes' açai, zit ongevraagd opgescheept met een abonnement, waarbij automatisch 49 euro per kwartaal van de bankrekening wordt afgeschreven.

het aanbod van puresential klinkt aanlokkelijk voor zwaarlijvigen: voor drie euro verzendkosten een proefpakket met een handvol capsules. het afslankmiddel is gemaakt van de zuid-amerikaanse açai-bes, die volgens puresential de vetverbranding van de gebruiker stimuleert, diens stofwisseling verbetert en ook nog veel energie geeft.

zij die het slikten, zouden in enkele maanden reeds twintig kilo zijn afgevallen. „eindelijk pas ik weer in mijn bikini van vroeger”, juicht een van hen op de website van puresential. maar wie een proefpakket aanvraagt, blijkt vooral lichter te worden in de portemonnee.

zonder het te weten abonneren de aanvragers zich namelijk op een dieet van negentig capsules per kwartaal. puresential schrijft de kosten daarvan bovendien via een automatische incasso af van de bankrekeningen van de aanvragers.

boetes

bij toezichthouder consumentenautoriteit is het bedrijf puresesential inmiddels een bekende. „wij hebben diverse klachten over deze onderneming binnengekregen”, aldus een woordvoerster, die de praktijken van het bedrijf ongeoorloofd noemt omdat kopers in het ongewisse worden gehouden over wat ze precies aanschaffen. de consumentenautoriteit legde eerder boetes op aan soortgelijke aanbieders van ongevraagde abonnementen.

puresential, naar eigen zeggen ’expert op het gebied van afvallen op basis van natuurlijke producten’, was afgelopen dagen niet bereikbaar voor commentaar.herhaalde toezeggingen om de redactie terug te bellen, werden niet nagekomen[b/]. de afslankspecialist maakt onderdeel uit van een grotere onderneming ’r&d media’, die onder meer ringtones en spelletjes voor mobiele telefoons verkoopt.

een reageerder schreef ook nog het volgende';
onlangs op 25-05-2011 heeft vodafone de premium sms-diensten van r&d media afgesloten na verschillende klachten van klanten over misleiding. hierdoor kunnen klanten niet langer ongewild vast komen te zitten aan sms-diensten van deze aanbieder. lopende sms-abonnementen van deze aanbieder zijn stopgezet. r%d media zit dus met een groot probleem en is op zoek naar nieuwe omzet.


beste mensen,
alles gewoon storneren bij je bank, en voor laten komen als je een incassobrief krijgt. dan heb je alle reacties van klagers (ff knippen en in dokument plakken), schrijven van telegraaf en dan nog de jurisprudentie waar ik hier al eerder een link van heb vermeld. ook zijn er legio bewijzen van niet reageren, teruggestuurde mailtjeszonder goed duidelijk te maken dat je aan een abonnement vast zit, de brutaliteit alleen al.
ben je hun mailtjes zat, gewoon blokkeren in je outlook.


veel succes, maak je niet te druk, zij zijn de grote verzliezers hier, al helemaal gezien het verhaal van vodafone, n.a.v. klachten van de klanten!!!

fijne dag, peet