Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

loreleigil
loreleigil - 02-06-2011 10:18:32
Vrije tijd & Tuin

Zomerpauze op tv

Nee, u bent een van de weinigen die het zo opvat denk ik. zoals al gezegd is, wordt er ook in de zomer reclame uitgezonden, dus het ligt echt niet aan de bedrijven die de reclame betalen dat radar en kassa! in de zomer niet op de buis zijn. zij zullen echt niet stellen 'wij willen in de zomer ongegeneerd klanten een oor aannaaien, dus moeten die consumentenprogramma's maar even van de buis!'. denk er ook eens bij na, hoe veel werk die uitzendingen zijn. er zijn voltallige redacties die werken aan de uitzendingen. denkt u dat die mensen in de zomer 1. niet met vakantie gaan en 2. niet net zo hard werken aan de inhoud van de komende uitzendingen? ik ken toevallig iemand in die branche en die werkt zich het ape@#*$&. ook in de zomer voor en na haar vakantie. die redacties hebben echt veel werk om handen. ga enkel maar na wat een werk het is om alle brieven, mails en telefoontjes van kijkers met tips, klachten en ideeën af te handelen. daar moeten de 'goede' onderwerpen weer uit gevist worden, worden nagetrokken en er moeten dan schema's gemaakt worden voor onderwerpen voor komende uitzendingen. kijkerspanels moeten worden benaderd, er moet hoor en wederhoor worden gepleegd... bij een tv programma maken komt heel veel kijken, zeker als het programma's betreft die bedrijven bekritiseren. dan zit je weer met de juridische aspecten. het moet dus solide, gedegen en juridisch goed doortimmerd worden en dat kost tijd. in weken dat er elke week een nieuwe uitzending is, is het nog drukker. er komen dan meer brieven, mails en telefoontjes binnen en de laatste hand moet aan de komende uitzending worden gelegd. als zij 40/50 uitzendingen per jaar zouden moeten maken, worden ze én compleet gek van de hoeveelheid werk die moet worden verzet, en zal het aanbod van onderwerpen sneller opdrogen en minder gevarieërd worden.