Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

al
alysia - 07-06-2011 20:58:01
Garantie & Verzekeringen

Hoe lang kan en mag het duren eer een verzekering uitbetaald?

[quote=vladja schreef op dinsdag 7 jun 2011, 09:13]wij hebben een doorlopende reis en annulerings verzekering die gekoppeld is aan onze zorgverzekering ( siz ). volgens het siz is dit goedkoper en veel beter.

hierdoor dacht ik dat alle verzekeringen bij het siz liepen, maar de reis en annuleringsverzekering lopen dus ergens anders.

waarom zou jij het bedrag van de declaratie van de turkse arts moeten ontvangen, als jij het bedrag niet voorgeschoten hebt? je hebt een schadeformulier ingevuld. dat houdt in dat het siz dit "schade"-geval in behandeling heeft genomen en dan wordt de "schade" rechtstreeks afgehandeld met degene, die de "schade" lijdt. het siz zal dan de turkse arts rechtstreeks betalen en niet via jou.

een autoschade of andere schade wordt ook altijd rechtstreeks uitbetaald aan de benadeelde en niet via de eigen verzekerde.

vraag dus aan het siz of de turkse arts door het siz betaald gaat worden of betaald is.

vladja



beste vladja, ik begrijp dat het verwarend overkomt.
bij het siz hebben wij onze zorgverzekering. zij hebben een reisverzekering die afgestemd is op onze standaardverzekering en aanvullende verzekering. dat wil zeggen dat alles onder gebracht bij mondial assistance, alleen de ziekte kosten zijn bij het siz verzekerd. zo zeggen zij, betaal je geen onnodige ziekte kosten. dus als je ziekte kosten moet declareren, gaat dit gewoon via het siz.

vandaag toch het siz nog maar eens gebeld. ik begrijp nu waar de fout zit. net zo als bij zoveel bedrijven, word je daar ook weer doorverbonden met een call centrum. daar zitten weer van die halfbakken mensen die zonder enige kennis jou advies moeten geven. uiteindelijk heb ik nu begrepen dat het geld eindelijk overgemaakt gaat worden.

neemt niet weg dat ik nog steeds niet begrijp waarom zij niet gewoon rechtstreeks de arts betaald hebben. nu storten ze het geld op mijn rekening en moet ik het weer over maken naar turkije. ik begin haast begrip op te brengen voor de artsen in turkije, die ter plaatsen het geld vragen.

ik overweeg in ieder geval de verzekering op te zeggen. ik hoop dat ik geen gebruik meer hoeft te maken van een arts, maar als ik iedere keer op deze manier mijn geld moet zien te krijgen, hoeft het voor mij niet meer.

in ieder geval allemaal bedank voor jullie reacties.