Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

börgemeister
börgemeister - 08-06-2011 03:28:49
Geldzaken & Recht

Online koper krijgt 2 weken bedenktijd

[quote=ikbenik schreef op woensdag 8 jun 2011, 02:58]ik heb het ook gelezen.

ik ben er zelf op tegen.

die klote regels zijn voornamelijk gebaseerd op de draagkracht van grote concerns.

de kleine ondernemer is daarbij genaaid.

ook die garantieregels. voor de kleine ondernemer onmogelijk om uit te voeren.
men weet dat, en toch voert men die regels in.

op deze manier gaan de meeste kleine ondernemers naar de klote.

waarom 14 dagen zichttermijn?

laat de mensen eens stoppen met impulsief koopgedrag.

ochja, die regel is ervoor omdat de consument in de normale winkel wel de producten uitgebreid kan uitproberen.

ahum. niet dus.

het is een juiste zaak dat men met koop op afstand uw aangekochte product binnen 14 dagen kunt herroepen.

eens met het feit dat de koper blijkbaar de deur niet meer uit wil om bij de detaillist om de hoek te gaan kopen.

ook het impulsief koopgedrag is ook in de gewone winkel(keten) van toepassing, de koper wordt toch terugbetaald als de aankoop toch niet naar de wens is.

zo kan er nog wel een voorbeeld worden voorgesteld: waarom moet men speciaal op de zondag voor het kopend volk open?