Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 11-06-2011 00:02:21
Geldzaken & Recht

Online koper krijgt 2 weken bedenktijd

[quote=stacey schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:34]nou schokkend nieuws zeg..............
waren al zat bedrijven die al jaren (zelf) een 14 dagen zichttermijn boden.
de consumentenbond heeft dat met bepaalde winkelketens dat al afgesproken.

ik blijf het complete onzin vinden.
en dat is niet zonder reden.
men noemt dat extra service voor de consumenten.
men bestrijdt het impulsief koopgedrag niet, men promoot het juist.
en de achterliggende gedachte van die zicht termijn is in theorie mooi bedacht, maar in de praktijk werkt het juist totaal anders.
europa moet stoppen met het bedenken van theoretische regels die in de praktijk juist waardeloos zijn.
men moet eens gaan kijken hoe de realistische wereld in werkelijkheid is.

ja, ik ben ook consument.
en ik schaam me zeer diep voor het gedrag van de andere consumenten zoals ze zich heden ten dagen gedragen.

men wilt de zaken harmoniseren.
jaja, en maar verbaast zijn dat het niet werkt.
nederlanders denken over bepaalde zaken nu eenmaal anders dan duitsers en spanjaarden, om maar een voorbeeld te geven.


[quote=stacey schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:34]verkorting van terugbetalingstermijn van 30 dagen naar 14 dagen is mi wel een verbetering, hoewel ik zelf nooit iets vooraf betaal ;-)
ik voorzie daar praktische problemen bij.