Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 11-06-2011 14:21:16
Geldzaken & Recht

Online koper krijgt 2 weken bedenktijd

[quote=stacey schreef op zaterdag 11 jun 2011, 14:06][quote=ikbenik schreef op zaterdag 11 jun 2011, 00:02][quote=stacey schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:34]verkorting van terugbetalingstermijn van 30 dagen naar 14 dagen is mi wel een verbetering, hoewel ik zelf nooit iets vooraf betaal ;-)
ik voorzie daar praktische problemen bij.

ik ook, maar als bedrijf wil vangen voor het wil leveren
moet bedrijf ook maar zorgen dat het andersom ook snel weer in orde komt........
sturen ze gewoon acceptgiro/rekening mee dan halen ze zich dit soort probleem ook niet op de hals.......

14 dagen kan in veel gevallen praktisch te kort zijn, 30 dagen is praktisch gewoon haalbaar.

ik word echt schijtziek dat men regels gaat verzinnen en door de strot zit te duwen die de verkopende partij in de praktijk bijna of totaal niet na kan komen.
niet omdat ze niet willen, maar omdat ze niet kunnen.

europa is zo geobsedeerd om de consument steeds beter te beschermen, dat men onredelijk en onrealistisch aan het doorschieten is.

europa dient naast de kopende partij te beschermen ook de verkopende partij te beschermen, en dat doet europa met die belachelijke regels niet.

beide partijen dienen evenveel beschermd te worden, en als ik kijk naar de regels van europa, is dat europa alleen naar de particuliere koper kijkt en de verkopende partij kan barsten.

als er een juridisch conflict is, waarom kijkt europa alleen naar de particuliere koper en kan de verkopende partij barsten en is volgens de europese regels vogelvrij verklaard?

ik snap dat totaal niet..

als er een conflict is, behoort de wetgever en de rechter toch onpartijdig te zijn?

ik vind het best dat men kijkt hoe de consument beter beschermt kan worden, maar tegelijk moet er ook gekeken te worden hoe de verkopende partij ook beter beschermt kan worden. dat is onpartijdigheid.

dat de particuliere koper alleen de verantwoordelijkheid heeft om de prijs te betalen en dat de verkopende partij daar tegenover wel meer dan 20 verantwoordelijkheden tegenover heeft staan, kan ik niet zeggen dat europa onpartijdig is.

het nut van om de zicht termijn naar 14 dagen te verlengen is echt compleet onzin en slaat in de praktijk echt nergens op.
in de praktijk wordt door de particuliere koper daar massaal misbruik van gemaakt en dat moet gewoon toegestaan worden?
het impulsief koopgedrag moet juist gepromoot worden?
waar slaat dat op?

het argument dat de particuliere koper in de normale winkel wel het product compleet kan bekijken en uit kan proberen klopt in de praktijk totaal niet.