Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ko
koenraads_1 - 18-07-2011 19:37:15
Voeding & Gezondheid

Puresential, de finale update van misleiding

Ls,

ook ik ben een van de vele gedupeerden van de misleidende internetverkoop praktijken van puresential. dit bedrijf moet gestopt worden als er zoveel consumenten zich gedupeerd voelen.
ik lees prima adviezen zoals de producten terugsturen, aangetekend bewaar maken tegen de misleiding en juridische stappen aankondigen, dossier opbouwen, automatische incasso's laten storneren door de bank, etc.
het roept toch nog verdere concrete juridische vragen bij mij op, bv
1 heeft kassa, opgelicht etc. al mediaaandacht gegeven aan deze oplichting.
2 wat zijn de mogelijkheden om verder collectief verweer te voeren
3 is er ook jurische bescherming van deze vorm van internet colportage
4 is het aanvinken van algemene voorwaarden voor het verkrijgen van een gratis product met alleen betaling van porto rechtsgeldig voor een koopovereenkomst met negatieve optie.
5.mag een internetbedrijf de bankgegevens voor incasso van porto van gratis producten gebruiken voor automatische incasso van vervolgbestellingen terwijl in de algemene voorwaarden niets is vermeld over doorlopende incasso.

met een strijdbare groet,

justice