Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tpol
tpol - 05-08-2011 13:42:00
Elektronica & TV

Tevredenheidsgarantie blokker

Heeft u spijt van uw aankoop (bijvoorbeeld omdat de gekochte das niet kleurt bij uw overhemd), dan is de winkelier niet verplicht het product terug te nemen. de meeste winkeliers verlenen deze gunst echter wel; u hebt vaak de mogelijkheid het product binnen een bepaalde termijn om te ruilen voor een ander product. kunt u niets van uw gading vinden, dan krijgt u waarschijnlijk een tegoedbon. grote winkelbedrijven gaan vaak nog verder in hun service en geven het gehele aankoopbedrag terug. ruilen en/of terugbrengen kan alleen als het product nog ongebruikt en onbeschadigd is. informeer altijd voordat u een product koopt, of u het terug kunt brengen en of u dan uw geld terugkrijgt.

bron:http://www.rechtopgeld.nl/geld_terug/aankopen.php#consumentenzaken-ruilen-of-terugbrengen