Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tdehond
tdehond - 15-08-2011 12:32:29
Geldzaken & Recht

Opzegtermijn abonnement / lidmaatschap

[quote=sonjaatje schreef op maandag 15 aug 2011, 11:56]lijkt me logisch tdehond.
en ach, anders zit je er nog maar een maandje aan vast. is ook geen wereldramp.
aangetekend hoeft helemaal niet, als je er maar op let dat je een schriftelijke bevestiging opzegging krijgt. per brief of per mail.

zo logisch is het niet gezien het aantal klachten waarbij consumenten niet in de gaten hadden dat het abonnement weer stilzwijgend verlengd was omdat de opzegging niet aantoonbaar voor een rechter was binnen gekomen.
dus zond degene waarbij opgezegd werd geen schriftelijke bevestiging of bevestiging per e-mail.
maar dit punt is m.i. al uit ten treuren aan de orde geweest. < zucht >

zodra de wijziging ingevoerd is, zit de consument er gelukkig niet weer een jaar aan vast. dat is inderdaad een hele vooruitgang.

ik geef hier overigens vrijblijvend tips. het is aan de
consument of zij hier iets mee doen of niet.