Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-08-2011 14:28:32
Geldzaken & Recht

Postnl afschaffen postbezorging op de maandag

Ikbenik schreef op vrijdag 12 aug 2011, 09:08: met alle respect, als de concurrentie geen enkele medewerker in vaste dienst heeft, alles per stuk worden betaald, de meeste bezorgers zijn studenten, moet postnl dan ook alle medewerkers de deur uitdoen?
de concurrentie bezorgen maar 2 keer per week.


dat is precies wat er aan de hand is.

ikbenik: de concurrentie, met uitzondering van business-post, bezorgt 2 of 3 keer per week. wat jij suggereert, slaat nergens op, ik heb nergens gezegd dat postnl haar bezorgers de deur uit moet doen omdat de concurrentie per poststuk betaalt, ik zei het slechts als constatering, ik gaf aan hoe zij werken.

degene die zegt dat een bezorger alleen maar moet kunnen fietsen en wat kunnen lezen (in verband met de correcte bezorging) weet ook niet wat het beroep inhoudt. men gaat als bezorger met vertrouwelijke stukken om, voor mij is een vakantiekaart even vertrouwelijk als bijvoorbeeld een belastingbrief, we hebben geheimhoudingsplicht, waar we voor hebben getekend. als mensen vragen wat wij bezorgen, mogen we daar geen antwoord op geven. gek toch, ik hoor ze dat nooit aan iemand van postnl vragen.

dat afgelopen winter de post toch trouw is bezorgd, en dat postbezorgers van welke signatuur dan ook, destijds 5 weken te kampen hebben gehad met uiterst zware weersomstandigheden, dat zijn veel mensen gemakshalve vergeten. dan wordt het afgewimpeld met de constatering: ''je hebt er toch zelf voor gekozen''? ja, voor het beroep wel, maar niet voor alle misverstanden rondom het beroep van postbode. overigens ben ik zelf wel postbode, en niet slechts bezorger, ik leg mijn post iedere werkdag zelf op route.

er zijn ook veel misverstanden over ''verkeerd'' bezorgen. voor mij telt in principe alleen het volgende: wanneer een huis-adres bestaat, moet het daar worden bezorgd. wie de bewoner is, staat daar volstrekt los van. dus een verkeerde bewonersnaam, maar verder wel het juiste adres is niet verkeerd bezorgd.