Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-08-2011 18:27:09
Geldzaken & Recht

Postnl afschaffen postbezorging op de maandag

Veeloo schreef op woensdag 17 aug 2011, 15:01:
ik heb het meegemaakt dat om 23.15 uur de post op de mat viel.
dat is verwerpelijk!!

pierreben ik volledig met je eens. sandd en die andere stukpost-bezorgfirma's, om ze zo maar eens te noemen, hebben geen secundaire arbeidsvoorwaarden. die heb ik dus wel. kwart over elf 's avonds bezorgen is voor ons zelfs verboden, omdat we dan niet verzekerd zijn.

het ergerlijke is dat veel mensen businesspost niet kennen. ze kennen het bedrijf wel, maar zien het vaak aan voor dhl, omdat we dezelfde bedrijfskleuren hebben.

om nog maar een misverstand weg te werken, waar ik werk is weldegelijk een retourcontrole, we zullen altijd moeten aangeven waarom een bepaald poststuk niet bezorgd kan worden. niet kunnen vinden? we hebben een mond om te vragen. slecht weer is evenmin een excuus om de post niet te bezorgen, daar hebben we beschermende kleding voor. jammergenoeg kun je bij regenweer de poststukken niet apart in plastic verpakken, dus daar speelt improvisatie en eigen initiatief een rol.

herinnert iemand zich de 24e december 2010 nog? postnl, toen nog tnt-post geheten, vond het onverantwoord om hun bezorgers de weg op te sturen, ze presteerden het bovendien om eerder, in de extreme kerstdrukte enkele stakingsdagen in te voegen. die stakingen hadden tot gevolg, dat mijn bedrijf de klappen kon opvangen, maar daar hoor ik niemand over. niemand heeft geweten dat er in die weken heel erg veel post naar ons toe is gekomen, waardoor de ontvangers zo weinig mogelijk overlast ondervonden van de stakingen. kregen we te horen, terwijl we duidelijk aan ons eigen logo herkenbaar waren: huh, maar jullie staken toch? we hebben die dag ook op een aangepaste manier ons werk gedaan, maar we hebben bezorgd.

wat ik wil aangeven: wsw-bezorgers zijn vaak extra gemotiveerd en extra trots op hun werk. degenen die vinden dat wij slechts tweederangs werknemers zijn, moeten in de klachtenoverzichten eens zoeken naar onze naam, als het gaat om betrouwbaarheid van de postbezorging.

gelukkig denkt niet iedereen zo negatief over de wsw.