Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 21-08-2011 07:44:55
Geldzaken & Recht

Postnl afschaffen postbezorging op de maandag

Mailman schreef op zaterdag 20 aug 2011, 20:27: @hoveling. alweer een reactie waarbij totaal niet wordt ingegaan op de wsw. ook ik heb briefgeheim, en heb daarvoor getekend, ook ik heb een opleiding gevolgd, die krijgt bij onze instelling iedereen die postbezorger wil worden.

ik deel voor een groot deel je kritiek als het gaat om sandd, selectmail en netmail (voorheen was er ook nog postco, maar die waren zo klein, dat ze zijn opgeslokt door sandd). zij kennen inderdaad geen briefgeheim, wat een kwalijke zaak is. als ik eens vraag of ze van hun werkgever nooit te horen hebben gekregen dat ze de post helemaal moeten doorduwen, in elk geval zo, dat iemand van buitenaf die post niet meer uit de bus kan krijgen, krijg ik een grote mond, waar ik me mee bemoei enzo.

ik heb het herhaaldelijk meegemaakt dat de mensen van sandd post gewoon in de tuin gooien, als de brievenbus klaarblijkelijk te ver lopen is, of het hekje gaat niet snel genoeg open. komt de bewoner natuurlijk op de eerstvolgende bezorger af, en wie krijgt de schuld? ik wijs ze dan altijd op het logo.

dat ik bij een wsw-bedrijf werk, wil niet zonder meer zeggen dat ik geen opleiding heb. ik heb gewoon pech gehad op de arbeidsmarkt, en ben nu heel blij met mijn baan. ja, en ik kan echt wel lezen hoor, door ons systeem van sorteren is het nagenoeg uitgesloten dat een brief in de verkeerde straat wordt bezorgd.
dan nog het goede huisnummer: vaak ontbreekt de toevoeging, a, b, c enz. vaak ontbreekt in zo'n geval ook nog het naambordje bij de deur of brievenbus. hoe zou jij dat oplossen? wanneer beide ontbreken is het bij mij onverbiddelijk ''retour afzender''. die bevoegdheid hebben we.

afzenders willen graag dat hun post op het juiste adres worden bezorgd. ok, maar laat ze er dan eerst voor zorgen dat het adres correct en volledig is. en vooral: leesbaar (sommige afzenders hebben er een handje van om de adressering met het allerkleinste lettertype aan te brengen dat ze in hun systeem hebben zitten, en ze zijn vervolgens stomverbaasd dat er bezorgers zijn, die dat niet goed kunnen lezen. dit probleem speelt voornamelijk in de wintermaanden.dan nog het bezorgen zelf: veel mensen beschouwen een poststuk dat op het juiste adres is bezorgd, terwijl de geadresseerde daar niet woont, als een fout van de postbode. het is echter geen fout van de postbode, want het adres bestaat, en het poststuk is op dat adres bezorgd.

wat ik ook vaak te horen krijg, wanneer een brievenbus ontbreekt, voornamelijk bij bedrijven: ''meneer wij hebben een postbus, we ontvangen onze post daar''. die bedrijven leven kennelijk nog in de tijd van de diligence.

als jullie dan zo'n goed werk doen, een opleiding hebben gehad en briefgeheim hebben, waar is mijn post dan gebleven? een rijksoverheidsinstelling als het rdw heeft geen adresgegevens geschreven maar gebruiken getypte letters, goed leesbaar met het juiste adres.
ook mijn dochter zit al 2 weken te wachten op een pakket wat is verstuurd via tnt! ook die is zoek!!