Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zi
ziggojulius - 12-09-2011 17:12:16
Elektronica & TV

Ziggo 1 september na overzetting hangende zenders

Voor alle digitale tv storingen kan de volgende procedure gevolgd worden:

- haal de digitale ontvanger van de netspanning
- haal de smartcard uit de ontvanger
- koppel de antennekabel los van de ontvanger
- zet de ontvanger weer op het stroom
- herstel de fabrieksinstellingen via het menu (zie handleiding)
- zoek de zenders opnieuw
- voordat je de zenders zoekt, uiteraard de antennekabel weer aansluiten
- sla de zenders op
- steek de smartcard weer in het apparaat

werkt bovenstaande niet, sluit dan de ontvanger rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting met een goed afgeschermde kabel. dus zonder eventuele splitters en overige randapparatuur daar tussen.

heb je hierna nog steeds storing, dan komt het signaal niet sterk genoeg je woning binnen en kan er vanuit ziggo een monteur worden ingepland om dit op te lossen.