Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

te
terp86-3 - 16-09-2011 12:18:17
Computers & Telefonie

Rekening vakantie internet van hi

onderstaand de discussie die loopt met hi:

onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.

als deze case niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt het binnen 0 dagen heropenen.

bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.


onderwerp
reactie op klachtenmail

discussiethread
reactie via e-mail (christy) 09/13/2011 09:15 vm
hi rené,

bedankt voor je e-mail.

je geeft aan dat je het niet eens bent met mijn eerder toegezonden reactie. je geeft aan dat je niet de volledige 100 mb hebt verbruikt. waar je rekening mee dient te houden is dat je verbruik naar boven wordt afgerond per kb sessie. het aangegeven verbruik is nog niet afgerond per sessie. hierdoor lijkt het alsof je de 100 mb niet helemaal hebt verbruikt.

zoals eerder aangegeven is dit het verbruik wat is geregistreerd door de zendmast. dit wordt in rekening gebracht. ik kan je in deze kosten dan ook niet tegemoet komen.

groeten van hi,

christy
klantenservice hi



weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via mijnhi op www.hi.nl
automatische reactie 09/13/2011 09:08 vm
dit is een automatisch verzonden bericht.

je hebt onlangs een bericht gestuurd naar onze helpdesk. helaas zijn we er nog niet in geslaagd je van een antwoord(reactie) te voorzien. we doen onze uiterste best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

heb je nog andere vragen? kijk dan op klantenservice hi.nl en stel direct je vraag.

klant via webformulier 09/12/2011 09:01 vm

vorige week gereageerd op een antwoord afkomstig van afz: hi_support@custhelp.com
ik weet of ik hiet wel op kan reply-en, dus vandaar dat ik de mail ook op deze manier stuur.


met vriendelijke groet,

r terp

--------------------------------------------------------------------------------

goedemorgen,


als eerste bedankt voor de snelle reactie. toch kan ik me niet vinden in uw verklaring. ik heb n.l een internetbundel afgesloten van 100 mb. dit is niet volledig gebruikt, gezien de gegevens op de afrekening.
hoe kan het dan zo zijn dat ik een rekening krijg van extra verbruikte data terwijl u garandeerd op uw site dat ik altijd 100mb krijg.

citaat van uw site:
"let op: de hi vakantie internetbundel loopt van de eerste dag t/m de laatste dag van de kalendermaand. je betaalt altijd het maandbedrag van ?9,95. dus ook als je de bundel halverwege de maand activeert is deze direct geldig tot het einde van die maand. je krijgt altijd je 100mb tegoed."


op het moment dat ik een sms kreeg van 80% verbruikte data klopte dat met mijn datateller. heel snel daarna kreeg ik al een sms dat ik mijn 100% verbruikt zou hebben. op dat moment heb ik, bij mijn weten, de verbinding uitgeschakeld. natuurlijk kan ik mij daarin vergissen en kan er nog data zijn binnen gehaald. een zendmast zal dat zeker niet zelf gaan verzinnen...


maar nu is er dan nog het feit dat volgens de rekening de volledige 100mb niet is gebruikt. u mag mij dan ook gaan uitleggen hoe het mogelijk is dat ik een rekening krijg van extra dataverbruik buitenland, terwijl ik de limiet nog niet had bereikt.


het feit dat de vakantiebundel gecrediteerd wordt vind ik vanzelfsprekend, omdat bij het eerste telefonisch kontakt met één van uw medewerkers op 15 augustus j.l. reeds was toegezegd dat dit niet in rekening zou worden gebracht. hij zou hier een notitie van maken in het scherm.en wanneer de bundel wel op de rekening vermeld zou worden ik maar weer even kontakt op moest nemen. helaas is hier dus klaarblijkelijk geen notitie van gemaakt.


ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.


met vriendelijke groet,




rené terp








op 07/09/11, hi klantenservice schreef:


reactie
dit is een automatisch verzonden antwoord. je hebt onlangs een bericht gestuurd naar onze helpdesk. helaas zijn we er nog niet in geslaagd je van een antwoord(reactie) te voorzien. we doen onze uiterste best om je zo spoedig mogelijk te helpen. heb je nog andere vragen? kijk op de klantenservice hi.nl

discussiethread
reactie via e-mail (christy) 09/07/2011 07:52 vm
hi,

bedankt voor je e-mail.

je geeft aan dat je ontevreden bent over de service van hi. ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. ik heb je signaal doorgestuurd naar de betreffende afdeling. het signaal wordt intern gebruikt om onze service te verbeteren. ondanks de onprettige ervaring wil ik je bedanken voor dit signaal.

uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten hoe hi het data verbruik berekend. de berekening van je telefoonrekening wordt altijd opgebouwd uit de registratie van de zendmast. wanneer er geen verbinding word gemaakt dan zal hi geen registratie ontvangen. het is niet mogelijk dat de zendmast uit zichzelf een data registratie aanmaakt. de kosten die in rekening zijn gebracht zijn dan ook correct waardoor ik je hierin niet tegemoet kan komen.

wel zal ik uit coulance de hi vakantiebundel crediteren. deze kosten zul je nu nog wel op je hi telefoonrekening zien staan. de daarop volgende hi telefoonrekening zijn ze in mindering gebracht.

groeten van hi,

christy
klantenservice hi



weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via mijnhi op www.hi.nl
klant via webformulier 09/06/2011 11:38 vm
op 15/8 per abuis een vakantie bundel geactiveerd en gelijk weer gedeactiveerd. dit moest n.l. een internetbundel zijn. ( verkeerd smsje) hier ook over gebeld of deze daadwerkelijk was gedeactiveerd omdat ik vreesde dat deze wel op de rekening zou worden vermeld en dus berekend. het bleek idd gedeactiveerd en op mijn vraag of deze wel op de rekening vermeld zou gaan worden werd gemeld dat dat wel zou kunnen , maar dat ik dan maar even moest bellen. er zou een notitie van gemaakt worden dat deze vermelding niet op de rekening thuis hoorde.

op vakantie op de één na laatste dag een sms gehad dat 80% van mijn internet bundel verbruikt was. de volgende dag al een sms dat 100% verbruikt was. we waren toen al op de terugreis. toen gelijk mijn verbinding gestopt, en in nederland pas weer de verbinding actief gemaakt.

zaterdag 3 september een telefoontje van hi of mijn vorige vraag over een sms over de melding dat mijn nornale limiet van 500 mb bereikt was. ik had hier reeds een mail over terug gehad en dat was naar tervredenheid beantwoord. ook gelijk de vraag neergelgd hoe het kon dat ik al zo snel na het smsje van de bereikte 80% data een sms kreeg van 100% en dat mijn limiet bereikt was. dit bleek te komen omdat er een vertraging in het smsje zou zitten.

op 5 sept reeds een rekening gehad met de datum van 7 sept. meestal loopt de rekening nog door tot zeker de 6de van de maand. dus een dag minder om het resterende beltegoed van de vorige maand te gebruiken!!
op de rekening blijkt toch het bedrag van de vakantiebundel vermeld en berekend te zijn.
ook blijkt er maar 87,737mb van de 100 mb gebruikt te zijn terwijl ik een sms heb gehad dat mijn limiet van 100mb al was bereikt. wel staat er ook op de afrekening een bedrag van 15,07 eu voor internet buitenland...

hier maar eens over gebeld met hi en daar werd mij gemeld dat er geen notitie was van de verkeerde sms van de vakantiebundel. hier kon ook niets aan veranderd worden want ik was toch verantwoordelijk voor mijn eigen verstuurde smsjes.

toen het verhaal van de extra kosten van het internet in het buitenland: op het moment dat het smsje aangaf dat mijn limiet was bereikt heb ik de gegevens verbinding verbroken en pas in nederland weer aangezet om extra kosten te voorkomen. nu wordt mij gemeld dat ik daarna nog gebruik heb gemaakt van internet in het buitenland wat niet klopt!
er werd mij op een wel heel erg onvriendelijk manier gemeld dat dit allemaal geregistreerd werd en dat ik hier een specificatie van kon krijgen.
hier moest ik het maar mee doen...

al met al een heel erg vervelend telefoongesprek met geen enkele vorm van begrip

hi klantenservice




hi klantenservice[---001:006724:29273---]