Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zon_netje1970 - 26-09-2011 09:28:02
Vakantie & Reizen

Vervroeging vlucht

Ik blijf het een heel kwalijke zaak vinden dat er zo met passagiers wordt omgegaan ten aanzien van luchtvervoer. mensen betalen zoveel geld voor hun (vaak welverdiende) vakantie en waar in de reiswereld altijd gesproken wordt van 8 daagse vakanties blijven in de praktijk vaak maar 6 benutbare dagen over. de mensen die wel 8 dagen kunnen benutten vragen zich dan af waarom iemand dan klaagt als hij er maar 6 overhoudt. "dat weet je toch van tevoren dat dat kan gebeuren?" zeggen ze dan, maar ze vergeten dat die mensen met 6 dagen hetzelfde hebben betaald als mensen die wel 8 dagen hebben. waarom is de één dan meer dan de ander? omdat vliegmaatschappijen dat bepalen? blijbaar komt dit zo vaak voor en is het economisch gewin zo groot dat het al zo goed als maatschappelijk geaccepteerd is maar ik blijf het erg misleidend vinden.
bij vliegmaatschappijen zijn dit soort voorwaarden volstrekt normaal en rechtvaardig maar laat een busmaatschappij als connexxion of veolia dit maar eens doen, "sorry mensen de bus is maar halvol en dat brengt niet genoeg op dus deze vertrekt niet, over twee uur gaat de volgende en daar past u nog makkelijk bij". wat zou het een zooitje worden in de vervoerswereld. het wordt tijd dat ook hier het consumentenrecht eens wordt aangepast en dat vliegmaatschappijen hun best gaan doen om te voldoen aan de vluchttijden die ze in principe met de klant afspreken. overmacht? ok, dat kan....er kan altijd wel eens iets gebeuren waardoor een vlucht toch wordt vervroegd of vertraagd, maar geldelijk belang vind ik niet acceptabel. zo kan alles wel onder het mom van "voorwaarden" worden weggeveegd. ik heb zelf een webwinkel in geschilderde kado's. in mijn voorwaarden staat dat kleurafwijking soms kan ontstaan. als ik dan een rood bord opstuur naar een mevrouw die een blauw bord heeft bestel kan ik toch ook niet zeggen; "tja mevrouw dat staat nu eenmaal in de voorwaarden"?" ik blijf het maar een vaag verschijnsel vinden.