Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lo
loes1 - 13-10-2011 15:13:23
Huishouden & Energie

Beter bed: slecht advies en toch commissiekosten betalen?

Beste niet slapen,

dank voor je reactie.

mijn chiropractor wist mij een paar dingen over traagschuimmatrassen te vertellen die beter bed achterwege heeft gelaten (bijvoorbeeld: werken het beste bij een constante temperatuur van plm 20-25 graden, niet omkeerbaar, worden 's nachts erg warm terwijl ik heb vermeld dat ik graag 'koud' slaap dwz 'op' het matras en niet er 'in'). ik ben dus blij dat ik hem in ieder geval om zijn mening heb gevraagd al is het achteraf.

het van tevoren opzoeken van informatie aan de hand van het artikelnummer is wat lastig als je dat niet weet en ik wist niet van tevoren wat voor artikel men mij zou aanraden en kan ik mij ook niet heugen in mijn artikel te hebben geschreven dat ik dit als reden voor ontbinding op heb gegeven, noch heb ik dit in mijn correspondentie met beter bed als reden vermeld.

de levertijd van de fabrikant heb ik opgezocht om de levertijd en de verkoopprijs van beter bed te kunnen vergelijken en als beter bed zich de luxe kan veroorloven om mijn annulering nog 7 dagen te laten liggen dan trek ik hieruit de conclusie dat zijzelf de order nog niet hebben verwerkt en de bestelling zelf nog niet hebben geplaatst bij de leverancier en is er dus niets aan de hand voor beter bed bij annulering mijnerzijds.

artikel 12 lid 2 zegt dat indien de afnemer aannemelijk kan maken dat de 'geleden schade' lager is dat het vernoemde percentage niet vast staat. ik verwijs nu naar bovenstaande alinea.
daarbij acht ik het al te toevallig dat de 30% die beter bed mij nu wil laten betalen ook het percentage is dat de fabrikant goedkoper is dan beter bed.

dan hebben we nog de houding van beter bed an sich:

- het niet vooraf verbaal (noch visueel wijzen op) vermelden van aankoopvoorwaarden, maar alles in een mapje wegmoffelen en iemand een formulier onder zijn neus duwen
- uitspraken als 'je kunt de order maar beter laten bezorgen want dan ben je het beste af'
- een servicedeskmedewerkster die bij hoog en bij laag beweert dat ik op de voorwaarden ben gewezen. knappe uitspraak als je bedenkt dat zij er niet bij was op dat moment.
- vol blijven houden dat hun product geschikt is voor mensen met rugklachten en dat hun advies toch echt goed is.
- de uitspraak van mijn behandelaar afdoen met 'kan ik het helpen dat hij een andere mening heeft' ons advies is goed vind ik bepaald begatelliserend
- er is mij meerdere malen met een drammende en welhaast dreigende ondertoon te verstaan gegeven dat ik het product maar beter gewoon af kan nemen.
- op geen enkele wijze is een poging gedaan om mij tegemoet te komen ondanks aangeven dat ik handel uit overmacht. ik heb mij op beter bed verlaten zijnde specialist in hun producten en hun product blijkt voor mij niet geschikt. het mij alsnog door mijn strot proberen te duwen van iets waar mijn fysiek alles behalve bij gebaat is acht ik niet alleen klantonvriendelijk, maar ook buitengewoon onprofessioneel.