Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

naitsoezn
naitsoezn - 13-10-2011 15:25:05
Huishouden & Energie

Beter bed: slecht advies en toch commissiekosten betalen?

[quote=loes1 schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:13]beste niet slapen,

het is nait soez'n, niet "niet slapen".

[quote=loes1 schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:13]
het van tevoren opzoeken van informatie aan de hand van het artikelnummer is wat lastig als je dat niet weet en ik wist niet van tevoren wat voor artikel men mij zou aanraden
ze hebben je toch niet gedwongen om per direct tot koop over te gaan? je kunt toch even vragen wat het artikelnummer is, om vervolgens de winkel uit te gaan en hier informatie over in te winnen?

[quote=loes1 schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:13]
de levertijd van de fabrikant heb ik opgezocht om de levertijd en de verkoopprijs van beter bed te kunnen vergelijken en als beter bed zich de luxe kan veroorloven om mijn annulering nog 7 dagen te laten liggen dan trek ik hieruit de conclusie dat zijzelf de order nog niet hebben verwerkt en de bestelling zelf nog niet hebben geplaatst bij de leverancier en is er dus niets aan de hand voor beter bed bij annulering mijnerzijds.
de reden dat zij de 'annulering' laten liggen is totaal niet relevant. als je een aankoop in de winkel doet, geldt koop = koop. ook als je binnen een uur terug was gegaan. in sommige gevallen is de winkelier coulant en wil met je meedenken, maar beter bed is schijnbaar niet zo'n winkelier. een lesje voor je volgende bed!


[quote=loes1 schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:13]
dan hebben we nog de houding van beter bed an sich:
- het niet vooraf verbaal (noch visueel wijzen op) vermelden van aankoopvoorwaarden, maar alles in een mapje wegmoffelen en iemand een formulier onder zijn neus duwen

succes met de bewijslast. het is jou woord tegen dat van de verkoper... beter bed zegt dat ze het goed gedaan hebben, jij zegt van niet. wie moet er nou geloofd worden?

[quote=loes1 schreef op donderdag 13 okt 2011, 15:13]
- uitspraken als 'bladiebla', beweringen bij hoog en bij laag, drammende ondertonen en klantonvriendelijkheid
(...)

totaal niet relevant voor de ontbinding van je koop. het zegt iets over de winkel, maar geeft je niet meer of minder rechten.