Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vladja
vladja - 13-10-2011 15:57:05
Huishouden & Energie

Beter bed: slecht advies en toch commissiekosten betalen?

Je hebt - zonder vooraf goed advies in te winnen bij de geneeskundige en anderen - een aankoop gedaan. nou, pech gehad, heet dat, als die aankoop niet goed is / niet past bij jouw probleem.

van een beddenverkoper kan je geen deskundig advies verwachten over jouw rugklachten en wat dan een daarbij passende matras is. omdat zo'n advies te kunnen geven moet - zeer populair gezegd - "daarvoor doorgeleerd hebben". denk je dat iemand die "doorgeleerd" heeft, bedden en matrassen staat te verkopen bij retteketet beter bed?

je had - voor je de koop sloot - zelf kunnen vragen om de algemene voorwaarden. je bent een consument en kan van een verkoper niet te verwachten dat hij jouw kant van een aankoop voor je gaat regelen. hij is er om zijn kant van de verkoop te regelen. jouw kant moet je zelf doen of - als je dat niet kan - door iemand anders voor jou laten doen.

hoe beter bed een verkooporder intern verder afhandelt (bestellen, leveren) is jouw zaak niet. daar sta je geheel buiten.

van overmacht bij deze aankoop is geen enkele sprake. niemand hield een pistool tegen je hoofd als je niet zo kopen. niemand verplichtte je om een aankoop te doen zonder vooraf jouw geneeskundige te raadplegen.

de servicedesk-medewerker zit ook niet te wachten op het telefoontje van iemand, die onder een aankoop probeert uit te komen met welk excuus dan ook. je zal de enige niet zijn. bovendien is dit niet iets voor een service-desk. die behandelen andere zaken.

je hebt zelf blindelings bij volle bewustzijn een aankoop gedaan zonder vooraf:
- te overleggen met je geneeskundig, wat goed voor je is, maar af te gaan op het praatje van een beddenverkoper
- zelf meer info te verzamelen over prijs, eigenschappen en levertijden, dat heb je pas later via het net gedaan
- te verdiepen in de algemene voorwaarden door daarom te vragen
- etc.

de enige, die je iets verwijten kan, is je zelf en ga niet de zwarte piet uitdelen aan een ander voor je eigen fout

nee, ik werk niet bij beter bed, heb er geen aandelen en weet niet hoe snel ik moet wegzappen als de retteketet-clownreclame op mijn tv komt.

troost, je bent de eerste niet en zal de laatste niet zijn, die gehaast een verkeerde aankoop doet. neem die matrassen af en zet ze op marktplaats of zo en probeer zo nog minimaal die 30% terug te verdienen.

vladja