Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mostertpot
mostertpot - 27-10-2011 12:59:09
Geldzaken & Recht

Post nl

Als men over postkantoren praat, denkt men nog steeds aan de postkantoren van de ptt van vroeger. maar dat was al jaren niet meer zo. al jaren was het postkantoren b.v. deze voerde diensten uit voor de postbank, voor het postbedrijf dat nu postnl heet en andere instanties. door het internet bankieren en de geldautomaten, was er een belangrijk deel van de inkomsten weggevallen. zo ook door de enorme concurrentie die postnl kreeg. in ieder geval was het bedrijfsmatig niet meer vol te houden om de diensten te leveren met eigen personeel en in eigen panden. de dienstverleners die nu deze diensten uitvoeren kunnen dat slechts doen omdat men een groot deel van de overhead toch al heeft.
de banken zoals vroeger bestaan ook niet meer, de enorme kantoren waar je uren in de rij stond, zijn verdwenen, nu zijn er hier en daar nog wat kleine vestigingen waar je gelijk geholpen kan worden. de tijd is veranderd, misschien niet altijd even positief, maar wees eens eerlijk, hoe vaak kwam je zelf nog in een postkantoor of bank?
stel dat men weer een ouderwets postkantoor zou openen, ben je dan bereid om € 5.- tot €15.- te betalen voor een handeling? lijkt mij niet.
ik zou ook wel de kruideniers van vroeger terug willen, maar daar zou ik niet bereid voor zijn om extra te betalen, dus moet ik het doen met de supermarkten. daar moet ik ook naar toe voor mijn groenten en mijn vlees, dus waarom niet voor de vroegere diensten van postkantoren b.v.?