Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
defibobbie - 29-10-2011 18:16:30
Geldzaken & Recht

Post nl

[quote=mostertpot schreef op zaterdag 29 okt 2011, 17:51][quote=defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:51]natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!

mijn exvrouw was verslaafd aan haar werk als postkantoor medewerker en manager, die functies wisselden door de snelle veranderingen in de maatschappij en daardoor bij het bedrijf. haar laatste taak was het begeleiden van het sluiten van postkantoren. dit moet vreselijk geweest zijn voor haar, het bedrijf waar ze van hield. klanten waardeerden haar ook altijd in het bijzonder. zij wist dat ze meewerkte aan haar eigen ondergang; maar, en dat wil ik juist kwijt als reactie aan defibobby, ze was ook realist en wist dat het niet anders kon. een bedrijf dat geen levensvatbaarheid meer heeft, kan je niet redden. een jaar geleden was het voor haar ook afgelopen, een paar maanden later is ze overleden aan kanker. ze had tot het bittere eind doorgewerkt, daarna gunde zie zich pas tijd voor zichzelf, om er achter te komen dat er geen tijd meer was. 44 jaar trouwe dienst. nog steeds heb ik daarvoor en vooral de wijze waarop zij zich aan wist te passen aan de veranderingen, diep respect.
maar laten we niet zielig gaan doen over medewerkers die thuis zitten, het is naar om op straat te staan, maar al 16 jaar hebben ze dit kunnen zien aankomen en zich kunnen omscholen, kunnen solliciteren en dat waren er veel die dat beseften. wil je er wel zielig over doen, vraag je dan af en wees daarbij eerlijk: was jij bereid om per handeling heel veel euro's neer te tellen, voor de aanwezigheid van een postkantoor zoals vroeger? ik denk niet dat iemand daar ja op zal zeggen. tijden veranderen en daar moeten we het mee doen. wil je de veranderingen niet, koop dan niet via internet, neem geen diensten af via internet, doe geen betalingen via internet, kortom ga terug naar het stenentijdperk. ja, defibobbie ik heb nu even stilgestaan bij de postkantoormedewerkers.

natuurlijk heb je helemaal gelijk en ik wens je natuurlijk heel veel sterkte na het verlies, maar het viel me op dat iedereen vooral denkt aan de negatieve dingen voor zichzelf, zoals de lange wachtrijen bij de bruna en het postkantoor 'niet meer om de hoek' en ik wilde toch graag even stilstaan bij de medewerkers.