Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wa
walterw - 30-10-2011 12:14:08
Voeding & Gezondheid

Kan dit met niet bestelde goederen

Om te beginnen vraag ik me toch af waarom iemand bij een drogisterij een bril gaat halen. een bril is specialistenwerk, en hier ga je natuurlijk voor naar een gediplomeerd opticien. (let wel: de naam opticien wil niet zeggen dat deze ook gediplomeerd is). de opticien voert de oogmeting uit en samen met de opticien kies je een bril uit.
je ziet nu wat de gevolgen zijn van het kopen van de bril bij de drogist.

maar dat terzijde, als de sterkte voor additie op het voorschrift staat, en je vraagt om een bril voor dat, zou de winkel wel moeten aangeven dat dat niet mogelijk is denk ik. maar dit is lastig, er is niet duidelijk wat je precies gevraagd hebt. als je alleen een bril voor in de verte komt uitzoeken, kloppen de glazen wel.

voor extra opties (leesgedeelte, multifocaal, kraswerende of ontspiegellaag enz) zal je toch bij de opticien moeten zijn.

een verkeerd montuur door een fout van de drogist is risico verkoper.
omdat een bril maatwerk is zal de leverancier de kosten van de glazen wel in rekening brengen bij de drogist, het montuur kan teruggestuurd worden. deze kosten komen echter voor rekening verkoper.
ik zou zeggen: laat de da het juiste montuur bestellen met de glazen en dan heb je voor 45 een reservebril.
en dan de bril van 184, van natuurlijk betere kwaliteit, als dagelijkse bril gebruiken.