Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gr
grootvader_1 - 02-11-2011 21:20:58
Auto & Vervoer

Winter- of all-wheatherbanden?

Tenslotte...........
wie voelt werkelijk of het glad is buiten? (het sturen gaat lichter).
wie heeft er al eens sliples gehad? en dat ook met winterbanden?
wie houdt bij winterse omstandigheden (vorst) een beetje in bij bruggen en viaducten?
want bedenk wel dat ook winterbanden op ijs net zo hard doorslippen als een all-weatherband of banden met een vrijwel nieuw profiel.
want....... al is de wettelijke norm minimaal 1,3 mm profiel, is dat naar mijn mening ruim onvoldoende!
ik wisselde banden bij 4 mm profiel en dat ook al omdat met minder profiel de auto onplezierig zwaarder ging sturen.
en ja, ik had al sliplessen gehad vóór ik mijn rijbewijs haalde hetgeen mij wel erg makkelijk hielp te slagen omdat ik de slip in de sophialaan (asd) (beginstraat van het praktijkexamen) gelijk goed kon corrigeren.
bovendien was het aan mijn lidmaatschap vvn mede te danken dat ik ook met het theorie-examen geen enkele moeite had.

het is die ervaring dat ik het zou prefereren dat elk beginnende automobilist óók verplicht een cursus slippen zou moeten hebben gehad.
want men mag dan wel winterbanden onder de auto willen zetten, het staat of valt toch met de ervarenheid en het karakter van de desbetreffende automobilist en die is naar mijn ervaring tijdens slechte weersomstandigheden over het algemeen gesproken niet best.

"blik op de weg"en vrijwel alle vrachtwagenchauffeurs aan het bumperkleven!

de vrije vogel