Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 04-11-2011 07:19:03
Geldzaken & Recht

Belasting teruggave is op verkeerde rekening gestort

[quote=hanedorp schreef op donderdag 3 nov 2011, 20:45]belastingdienst stelt dat ik een fout gironummer heb gegeven, maar dit klopt niet. ik heb de aangifte 2010 laten invullen bij het belastingkantoor apeldoorn. ik zou volgens de invuller helemaal geen geld terugkrijgen en juist een behoorlijk bedrag moeten betalen.
het was absoluut geen ingewikkelde aangifte alleen aow en een pensioentje.dat u de aangifte hebt laten invullen bij het belastingkantoor, dat u dacht geen geld terug te krijgen en dat geen ingewikkelde aangifte was zijn natuurlijk allemaal feiten die lost staan van het wel of niet foutief invullen van het rekeningnummer. dus alleen als u kunt aantonen (bijvoorbeeld met een kopie van de aangifte) dat de belastingdienst het juiste nummer foutief heeft overgenomen staat u m.i. in uw recht.[quote=valerius-2 schreef op donderdag 3 nov 2011, 20:54]verder begrijp ik niet dat ing. gironummer en naam die niets met elkaar te maken hebben toch accepteren
dan hebben ze wat te doen het zijn millioenen bank om te controlen. u behoort te controleren of de belastingdienst het op het goede nummer zal storten. een foutje is altijd menselijk maar u moet de controleren, doe ik zelf ook altijd want dan heb je niet voor 100% zekerheid maar dan zit je er wel bij in de buurt.de belastingdienst zou, als ze hun werk goed deden, bij elk nieuw gironummer wél een naam-nummer controle moeten uitvoeren, dus alleen bij de eerste betaling. neemt niet weg dat u het nummer ook had moeten controleren.

als ik u was zou ik de belastingdienst vragen om aan te tonen dat zijn geen fout hebben gemaakt (tenzij u dat zelf al kunt). heeft u wel de fout zelf gemaakt zit er weinig anders op dan proberen het geld terug te halen. u staat in uw recht, het is een onverschuldigde betaling die men ontvangen heeft, maar het zal denk ik nog niet zo makkelijk zijn om het geld terug te krijgen als de ontvangers niet mee willen werken.