Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 05-11-2011 16:43:01
Geldzaken & Recht

Belasting teruggave is op verkeerde rekening gestort

Beste halex,

ik geloof direct dat het een feit is dat ze geen nnc uitvoeren. maar het argument dat ze miljoenen betalingen p/m doen en daarom geen nnc doen is naar mijn mening nog steeds een onzin argument. nogmaals je hoeft de nnc maar één keer uit te voeren, alleen bij de eerste betaling met een nieuw gironummer. de svb, ook geen kleintje in omvang van betalingen, werkt (of tenminste werkte) zo.

ook het verhaal dat mensen het op een andere rekening gestort willen hebben en dan de nnc niet zou werken is geen goed argument. je moet zorgen dat mensen het rekeningnummer én de bijbehorende tenaamstelling doorgeven. dus jansen mag best doorgeven dat het te gebruiken rekeningnummer 123 van pietersen is (de nnc controleert dan of rekening 123 bij de naam pietersen hoort).

en dan dat de kosten van foutherstel opwegen tegen de kosten van een dergelijke controle, tja als je de klant zelf z'n geld laat terughalen bij ontvanger van de onverschuldigde betaling, dan heb je sowieso weinig kosten aan foutherstel.

had de belastingdienst wel een nnc gedaan, dan was het geld wat hanedorp toekomt niet meerdere keren op de verkeerde rekening gestort. belastingbetaler/ontvanger is dus de dupe van dit beleid.