Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

at
attora - 29-11-2011 08:03:49
Computers & Telefonie

Tele2 compleet heet anders en is duurder geworden?

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 nov 2011, 11:06]beste peedee,
..
voor al onze klanten is de abonnementenstructuur aangepast.
...
dit betekent dat per 1 november 2011 de kosten van het belpakket belonbeperkt altijd gewijzigd zijn, van €10,- naar €12,- per maand.

deze wijziging is naar alle klanten gecommuniceerd per e-mail via de nieuwsbrief van oktober 2011 en schriftelijk via de vertel! van oktober, het magazine van tele2 wat verstuurd wordt.
danielle van tele2

tele2 heeft volgens zijn algemene voorwaarden het recht de telefoontarieven tussentijds te wijzigen, mits de wijziging genoegzaam wordt gecommuniceerd. dat mag echter niet bij een verhoging binnen drie maanden na aanvang van het abonnement. klanten hoeven de wijziging overigens niet te accepteren en kunnen het abonnement opzeggen, zelfs binnen de eerste 12 maanden. de (overigens rammelende) algemene voorwaarden bepalen dit niet, maar dit volgt uit het bw dat hier prevaleert.

het woord "aanpassen" van danielle is verhulde marketingspeak voor "verhogen". anders dan danielle schrijft is de verhoging niet naar "alle klanten gecommuniceerd", hetgeen niet alleen op dit forum blijkt maar ook op twitter. "per email via de nieuwsbrief" is dan ook niet effectief voor mensen die verschoond willen blijven van de marketing gigabytes daarin. het blad "vertel!" ontvang ik niet, wel "tele2 visie"; het oktobernummer meldt niets over een verhoging. overigens is de juiste wijze van "communicatie" van een prijsverhoging een individuele email tenminste een volle kalendermaand voor de beoogde ingangsdatum. dat is hier niet gebeurd.

je zou bij de zogenaamde klantenservice van tele2 hierover kunnen klagen, maar dat kost je vele telefoontikken, een gesprek met hele lieve mensen die je zonder meer gelijk geven en/of van niets weten. beter is de concurrentie in de gaten te houden en als die een dezer dagen een beter aanbod heeft je relatie met het inmiddels behoorlijk klantonvriendelijke tele2 te beeindigen.

voor digitale tv scoort tele2 volgens de consumentenbond wat kwaliteit betreft niet meer dan gemiddeld, maar wat prijs/kwaliteit betreft nog net iets boven gemiddeld.

als tele2 de prijs van de tv-component ook gaat verhogen - al dan niet op de schaapachtige manier waarop het telefoonabonnement zonder adequate melding is verhoogd - dan zal dat niet langer het geval zijn en wordt het tijd over te stappen.