Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jeanpaul
jeanpaul - 29-11-2011 13:23:35
Computers & Telefonie

Elkaar helpen met teamviewer

[quote=gsm schreef op maandag 28 nov 2011, 12:29]dit is eerder een tip dan een vraag, denk ik.

klopt, een tip... en ehh... alleen gratis voor "thuisgebruik".
niet alleen dat maar onder windows zelf is ook een hulp-op-afstand mogelijkheid (mstsc.exe). msn messenger schijnt het ook te kunnen, nooit geïnstalleerd om te kijken of het een eigen functie is of het simpelweg aanspreken van eerdergenoemde executable.

maar wat ik nog wilde toevoegen aan de teamviewer-tip: het is vrij moeilijk om iemand die vele kilometers verderop woont telefonisch uit te leggen hoe het programma te downloaden, hoe te installeren en vervolgens het verkrijgen van de gegevens die nodig zijn om in zijn of haar computer rond te snuffelen. ik neem aan dat de kbo een duidelijke beschrijving voor haar leden heeft? daarnaast; stel dat iemand je om half vier s'ochtends belt (ja, mij gebeurde dat soms door ouderen die even niet op dat tijdstip konden slapen) om te vragen waarom internet niet werkte.... zonder internet geen hulp of afstand. dus niet elk probleem dat 'polleke' krijgt kan even snel worden opgelost.

daarnaast moet je bewaken dat mensen je niet misbruiken voor hulp. voor gebruikers is het gemakkelijker om "gratis en snel" hulp te krijgen dan simpelweg bellen met de leverancier of service provider, ongeacht of voor de door hen te leveren dienst(en) al betaald is.