Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Em
Emmap - 15-12-2011 12:49:54
Vrije tijd & Tuin

Lange responsetijden van bedrijven

Heb in mijn jonge jaren bij een overheid gewerkt die dit zó oploste:
het bestuur had de wens dat we snel antwoord gaven aan burgers etc. het management loste dit zo op, dat we mensen een brief stuurden dat hun brief ontvangen was, dat werd intern gezien als binnen zoveel dagen gereageerd. (wat de norm in die tijd precies was, weet ik niet meer).
na die ontvangstbevestiging hadden we ruim de tijd om een antwoord te maken, en soms kon dat gemakkelijk en snel, soms was er heel veel uitzoekwerk en overleg voor nodig. het lag een beetje aan de persoon hoe snel die probeerde te antwoorden, maar je hebt het niet altijd in de hand, soms is ander werk gewoon belangrijker.
dit maakt niet dat ik bovenstaande handelwijze goedkeur, of het zelf aan de andere kant van het loket, of de lijn, fijn vind dat het zo werkt :-)