Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marvette - 15-12-2011 19:53:09
Vrije tijd & Tuin

Lange responsetijden van bedrijven

[quote=mabureau schreef op donderdag 15 dec 2011, 12:59]sorry, maar ik als het inderdaad zo is dat "binnen 14 dagen" in de praktijk betekent dat er een werkvoorraad ligt van 13 of 14 dagen en er inderdaad pas op de laatste dag wordt gereageerd, dan heeft u gelijk.
in de praktijk zal er echter sneller worden gereageerd en wil men juist voorkomen dat er irritaties en extra werkdruk (en oponthoud) ontstaan doordat iedereen na een paar dagen al gaat reageren.
dat men ingeval van een klacht een week extra neemt, geeft alleen maar te kennen dat ze u niet af willen schepen met een snel standaard antwoord.



allereerst: de door u genoemde "werkvoorraad" is een modern synoniem voor achterstand. voor diegenen die het nog niet wisten. het klinkt misschien vriendelijker maar is des te ergerlijker.

het klopt dat in de praktijk vaak een antwoord sneller komt dan aangegeven. in het geval van de efteling en mijn vraag (maar dat wist u natuurlijk al) had ik binnen een paar dagen antwoord hoewel 10 dagen als standaard wordt genoemd in de ontvangst-email die ik kreeg. een prima score dus van de klantenservice eigenlijk, maar wat een misser van de afdeling marketing dat ze dat niet uitbuiten. want waarom zou je iets negatiever maken dan het in werkelijkheid is?

maar het gaat mij zeker niet in het bijzonder om de efteling. die heeft slechts gediend als voorbeeld in de stelling. in het algemeen komt het nog veel te vaak voor dat bedrijven het normaal vinden dat een antwoord op een vraag 14 dagen of langer mag duren. in deze steeds sneller wordende wereld is dat echt veel te lang.

@rondol
natuurlijk kan een twitter-account helpen. echter, een bedrijf dat via twitter een snelle klantenresponse heeft, heeft meestal ook via email geen achterstand (of "werkvoorraad"). dezelfde afdeling en dezelfde manier van "electronisch" afhandelen.