Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tr
trix_1 - 03-05-2005 23:54:28
Computers & Telefonie

Geen verbinding zonnet/versatel

jazeker! ook ik heb regelmatig geen verbinding - of verbindingen worden verbroken. ik heb een business all in pakket (adsl en telefonie) van versatel. vanaf de aansluiting ondervond ik storingen. uiteraard liet ik het er niet bij zitten en meldde de storingen aan. soms leek de storing zich uit zichzelf op te lossen. soms moest ik de apparatuur opnieuw opstarten. inmiddels zijn we al weer een hele tijd, vele monteurs (zowel van versatel alswel van kpn), vele routers en vele onderzoeken verder. ik stelde nl. voor aan versatel de problemen te onderzoeken in het kader van 'leermoment' voor ons allen en uiteraard uiteindelijk een oplossing te vinden. het is nl. niet eenvoudig uit te vinden waar het 'em nu in zit. het kan de apparatuur zijn (ook al is ie nieuw - had ik ook), de software, de kabeltjes, de switch, etc. monteurs en specialisten van versatel die hier op bezoek zijn geweest kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het er hier allemaal prima uit ziet en dat de storingen door zgn. arp-entries* (* ip-adressen die met nullen beginnen of onvolledige ip adressen) vanuit het netwerk van versatel worden veroorzaakt. hiervan raakt de router 'overstuur' en gaat ie down, en dus geen verbinding.  interne collega's - 1e lijns medewerkers van versatel - zijn het niet met deze conclusie eens. kortom, ik ben nog geen steek verder. inmiddels weet ik veel van de storingen inmiddels te omzeilen door de lan-verbinding even uit- en in te schakelen waarna de verbinding het vaak gewoon weer doet; maar vervelend blijft het natuurlijk wel en levert versatel niet hetgeen waarvoor je betaalt.


ik heb versatel dan ook voor deze problemen in gebreke gesteld en heb hen verzocht mij op korte termijn te laten weten wat men gaat doen om de problemen op te lossen. daarnaast heb ik schadeclaim ingediend wegens wanprestatie en de kosten die ik heb moeten maken vanwege de vele storingen en het komen tot een oplossing daarvan. de kwestie is op dit moment in behandeling bij versatel. en ja, natuurlijk zorgt dit alles voor een hoop irritatie maar het overstappen kost ook een hoop geld...