Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mp
mpmh - 13-01-2012 18:20:30
Computers & Telefonie

Nieuwe iphone met probleem meteen opsturen?

[quote=freya schreef op vrijdag 13 jan 2012, 16:29]
als wat jij schrijft wáár is, dan zou je dus maar één idevice (iphone/ipod of ipad maakt in wezen geen verschil) aan een itunes-account kunnen koppelen en dat is natuurlijk niet zo. als je in je huishouden meerdere personen met een idevice hebt, dan kunnen die allemaal gebruik maken van hetzelfde itunes-account. ik zie het probleem dus niet om bij omruiling van je iphone, deze gewoon aan je bestaande itunes-account te koppelen.

freya



als ze inderdaad toestellen zouden omruilen, gaat het er natuurlijk niet om of jij meerdere devices op jouw account kwijt kunt. uiteraard is dat technisch makkelijk te voorzien. het probleem is vooral dat het toestel wat je inlevert gerepareerd zal worden, en aan iemand anders gegeven gaat worden als vervangend toestel. jouw oude toestel wordt niet vernietigd. dan heb je uiteraard het probleem dat het toestel nog steeds aan jouw account gekoppeld is.

zover ik weet hebben consumenten niet zelf de mogelijkheid toestellen uit hun account te verwijderen. als het toestel defect is kun je dit uiteraard vaak niet eens doen. voor apple zou dit extra problemen met zich meebrengen omdat er méér informatie (het bijbehorende apple id) nodig is bij een reparatieprocedure dan voor bijvoorbeeld een nokia. winkels gaan hier fouten bij maken, en apple kan hun hele database van miljoenen id's door gaan zoeken welk account er nou bij hoorde om het los te koppelen. niet handig dus.