Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pavake
pavake - 20-01-2012 23:51:18
Geldzaken & Recht

Niet ontvangen post

Off topicwaarom geven een aantal mensen nu ineens zo af op de vragensteller?

bij het gros van de bezoeken die wij (gezin) brengen aan artsen, ziekenhuis, tandarts etc. zien wij de rekeningen niet eens, die gaan rechtstreeks naar de verzekeraar.

en daar zowel verzekeraars als tandarts van werkwijze kunnen veranderen, kan het heel makkelijk voorkomen dat je dus inderdaad een rekening mist (omdat je in de veronderstelling bent dat deze rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd zijn)

on topic

dit soort welles-nietes spelletjes zijn heel lastig.
als verzender kun je dit alleen voorkomen door alles aangetekend te versturen, maar dat loopt aardig in de kosten.

bij een praktijk die ik ken wordt na de 2e brief even telefonisch contact opgenomen met de "patient" of "klant" (net hoe je't noemen wil) om te checken wat de status/bedoeling is. goedkoper dan aangetekend versturen, en voorkomt escalatie via een deurwaarden.

nog een leuke anekdote daar waar het gaat om hoe deurwaarders soms werken:
in een flat waar ik ooit gewoond heb kreeg ik op een gegeven moment ook brieven van een deurwaarder. ze bleken uiteindelijk iemand te moeten hebben met dezelfde achternaam die ooit in die flat gewoond had .....
de verstuurde brieven waren allemaal keurig bezorgd, maar alleen aan de verkeerde geadresseerd. mijn adres hadden ze uit het telefoonboek (dat bestond toen nog)