Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tdehond
tdehond - 26-01-2012 15:40:20
Geldzaken & Recht

Niet ontvangen post

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 26 jan 2012, 15:25]toch frappant: ik was een tijdje 'buiten bedrijf'. ik zie echter, zeker hier weer, dat iemand die een reele vraag stelt helaas negatieve feed-back krijgt in de zin: u / je had zelf ..... . en dat terwijl er van fa-med een veelheid van soortgelijke klachten bekend is. ook bij mij maar de ervaring leert dat het geven van indringende kritiek soms een probleem oplevert voor de kassa redactie omdat dan wel eens met de vinger 'laster' kan worden gewezen. en dat kan en mag niet de bedoeling zin.


m.i. hoor je van te voren door je behandelaar erop gewezen worden dat je de rekeningen van famed krijgt. ook info over dit incassobureau.

zo wist ik dat je binnen 30 dagen de rekening betaald moet hebben. als deze dan na 3 weken niet binnen is, zie ik de bui hangen. vandaar dat ik er destijds voor koos de mondhygienist te bellen om te informeren of de rekening als door gestuurd was naar famed.

sindsdien houd ik de vinger aan de pols omdat ik postnl niet vertrouw m.b.t. zorgvuldigheid van het bezorgen van post.

als uiterlijk na 14 dagen de rekening niet binnen is neem ik contact op met de behandelaar. deze scheept mij immers op met dit incassobureau.

ik zet 14 dagen na behandeldatum op kalender de vraag: rekening famed binnen?
ik kom de vraag dan vanzelf tegen en hoef daar dus niet extra op te letten.

zij doen dit overigens om van de rompslomp van betalen door klanten af te zijn. mijn tandarts vraagt meteen te betalen als ik een bedrag moet bijbetalen bij b.v. plaatsen van een kroon. dat scheelt haar een hoop tijd t.a.v. het nalopen van klanten die wel behandeld willen worden maar niet snel hun rekening betalen.

ik vind haar verzoek prima omdat ik liever meteen betaal dan moet gaan zitten wachte n of het post nl lukt de rekening op het juiste adres te bezorgen.

het is aan ieder de keuze hoe deze de administratie beheert t.a.v. nog binnen te komen rekeningen.