Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

naitsoezn
naitsoezn - 01-02-2012 20:25:32
Computers & Telefonie

Het forum van kassa kan beter werken als ............

Wat betreft privé-berichten sturen, ik denk niet dat ik daar voor ben. dit forum is niet alleen bedoelt om problemen van vragenstellers op te lossen, maar ook als naslagwerk voor eerder gestelde vragen-en-antwoorden. door de optie privé-berichten toe te voegen bestaat de kans dat er een heleboel vragen gesteld worden, maar vervolgens nooit (volledig) beantwoord worden omdat het probleem met privé-berichten opgelost wordt. hier heeft een toekomstige vragensteller met hetzelfde probleem niets aan. trouwens, iedereen kan gewoon een anoniem gmail-account aanmaken, speciaal voor dit forum, en dit gmail-account in je profiel zetten. dit werkt praktisch hetzelfde als privé-berichten.

hetzelfde geldt voor de edit-functie: als mensen achteraf al hun antwoorden kunnen wissen, dan doe je stevig afbreuk aan de kwaliteit van het forum. wat wel een goede optie zou zijn, is dat je bijvoorbeeld nog 20 minuten (of in ieder geval een beperkte tijd) je antwoorden kunt editten.

wat ik wel wenselijke toevoegingen zou vinden, is als de ts de mogelijkheid krijgt om aan te vragen om een topic te sluiten. dus ts moet niet zelf de mogelijkheid hebben om dit topic te sluiten (want heel vaak komt het voor dat er nog een beter antwoord gegeven wordt nadat ts iedereen bedankt heeft), maar een soort van notificatie "ik ben tevree en klaar met dit topic".

verder zou het erg fijn zijn als er iemand (één iemand betaald of meerdere vrijwilligers) wat meer het forum zou modereren. dus af en toe ingrijpen als een topic ontspoort, reacties aanpassen die niet gepast / gewenst zijn, gebruikers terecht wijzen als ze te vaak van het pad afwijken, dat soort dingen. dit zouden m.i. prima 'super'-gebruikers kunnen zijn met iets meer rechten dan een ander, omdat ik ook wel inzie dat de redactie van kassa hier niet genoeg tijd voor heeft / wil maken. er moet dan echter wel toezicht zijn op die 'super'-gebruikers....

en ten slotte heb ik nooit zo begrepen wat iedereen toch tegen de duimen had. dit vond ik een prima systeem om bepaalde antwoorden te ontmoedigen, en andere antwoorden aan te moedigen. een verbeterde versie van dit systeem zou ik ook toejuichen (bijvoorbeeld de zwaar-negatieve reacties steeds verder in de lijst met antwoorden laten wegzakken, en de positieve reacties hoger in de lijst laten terugkomen).