Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tar - 06-02-2012 18:41:23
Huishouden & Energie

Punten onderhoudsbeurt cv-ketel

[quote=tenormin schreef op maandag 6 feb 2012, 16:15]niet geheel on topic: @tar, het door u genoemde "wurgcontract" hoeven die cv-onderhoudsbedrijven/installatie bedrijven niet aan te gaan. het verzekerd ze echter wel van inkomen, vooral als het grote corporaties betreft. mat dat terzijde.
off topic

hoi tenormin,

woningbouwcorporaties vormen al vele jaren lang 1 van de gierigste (grote) ondernemingen in nederland...

alles moet supergoedkoop: 2 voorbeeld: bij 22 centimeter dik beton voor de vloer heb je niet of nauwelijks last van normaal "burengeluid"; de coƶperaties gebruiken de minimale 17 centimeter waardoor je al (grote) overlast hebt van je buren bij normaal gebruik.

gespiegeld bouwen (dus b.v. keuken tegenover keuken en slaapkamer tegenover slaapkamer) levert veel minder burenoverlast op, maar is iets duurder, dus wordt vaak niet gedaan.

veel woningbouwcorporaties werken al samen als het gaat om aanbestedingen voor b.v. onderhoud, renovaties en vernieuwing.

een "wurgcontract" is tegenwoordig vrij normaal voor ondernemers en onderaannemers en wordt tegenwoordig door bijna elke grote onderneming toegepast!

het minimaal onderhouden van een cv combi-ketel is uit economisch oogpunt op korte managerstermijn veel goedkoper en lucratiever, voor de managers en vooral voor de raad van bestuur dan goed (preventief)onderhoud.

een perfect onderhouden cv combi-ketel verbruikt (veel) minder gas dan een minimaal onderhouden cv combi-ketel, maar dat weet de gemiddelde consument vaak helemaal niet...

vooral in nederland is de prijs meestal altijd het doorslaggevende argument en wordt er standaard naar het goedkoopste gevraagd en men vraagt zich niet af waaruit dit prijsverschil bestaat...

voor die vaak kortzichtige/gierige nederlanders heeft men in het buitenland een "mooi" spreekwoord:

wooden shoes, wooden head, wouldn't listen!