Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vr1944
vr1944 - 10-02-2012 15:56:21
Computers & Telefonie

Telefoon kapot, men beweert waterschade.

Wat een onzin .electronica van auto's en motoren hebben geen problemen met vocht en grote temperatuur verschillen.ook (ingebouwde)navigatie zoals tom tom hebben ook geen last van condens en vocht.een mobiele telefoon is ook voor buiten gebruik en hoort spatwaterdicht te zijn.telefoons die dat niet zijn moet je dus niet kopen.oftewel dat is duur betaalde chinese troep waar kapitalen op verdient wordt=vliegenderob schreef op vrijdag 10 feb 2012, 15:07: hoe vaak is waterschade nu al niet behandeld, steeds weer dezelfde vragen en steeds weer voor de helft criminele antwoorden. ik heb jaren geleden enkele technische dienste op poten gezet, o.a. voor de phone house. daar ben ik, evenals bij de vele andere t.d.'s waar ik af en toe heen ga voor ondersteuning of waar men, bij de kleinere zaken met bijv. maar één handige jongen die als monteur dienst doet en ik zo eens in de twee weken de probleemgevallen oplos, in ongeveer vijf procent van de gevallen, en dan ging het om een klein éénmansbedrijf met een lage omzet, de mentalieit tegengekomen van pakken wat er te pakken valt, desnoods oneerlijk. vooral bij witgoed kwam dat vroeger veel voor, zijn ook wel tv programma;s met verborgen camera's over geweest. de enige grote jongen die er een potje van maakt en veel te vaak terechte garantie afwijst wegens z.g. "onoordeelkundig gebruik" is siemens met vooral zijn overigens uitstekende gigaset. (ik was daar heel blij om want veel wederverkopers stuurden mij al hun reparatiegevallen op, ook de garantie, want bij siemens waren ze veel meer geld kwijt dan bij mij en meestal waren het kleine standaardklachten)
een klacht die echter heel veel voorkomt, en ik heb dit al enkele malen hier behandeld, is de vochtschade, die kwam ik ook bij veel apparaten tegen terwijl de klant bij hoog en laag beweerde nooit in de regen te hebben gelopen! na diepgaand onderzoek, kan ik mij als kleine zelfstandige permitteren, bleek dat men er in meerdere gevallen toch echt wel eens "even" buiten geweest was. wat het veel voorkwam waren vochtige handen door transpiratie en het meest, en dat was het meest bij draadloze telefoons die men tegen de wang drukt, één of andere vorm van gecondenseerde aftershave die zich soms als een lekker ruikende vette film op de print afzet maar niet vluchtig genoeg is om de waterschade sensor te activeren. ik ben zelfs een keer met een overige heel goede klant waarvoor ik repareerde naar diens kant geweest en de gebruiker, een kantoorpief, letterlijk met zijn neus op de geopende telefoon gedrukt en hij bekende meteen dat dat de lucht was van zijn aftershave. we hebben daarna allemaal heel hard gelachen, hij heeft dat nog een jaar moeten horen en omdat ik hem gratis schoongemaakt had, het was een goede klant, heb ik dat ook een jaar moeten horen.
nog één off topic opmerking:
ik weet dat hier veel vara sympathisanten schrijven maar als je geen zinnige bijdrage hebt begin dan niet weer elke keer over: " het zijn allemaal dieven en zakkenvullers- de politici doen daar aan mee- ze doen niks voor je. het allergrootste deel van de nederlandse ondernemers zijn hardwerkende mensen die proberen d.m.v. goede service een goede naam op te bouwen en, inderdaad, dan hun zakken te vullen, maar wél op een eerlijke manier, minstens 60 uur per week werken of zo. dat schelden is zó goedkoop en meestal niet terecht, want slechte service gevende zakenlui zijn zó van de markt verdwenen.
als u in een opwelling een reactie heeft geschreven , zet hem op "previeuw", neem een kopje koffie of thee, lees hem daarna nog een keer door (haal je er misschien ook nog wel eens een taalfout uit) en besluit dan pas al dan niet op "verzend" te drukken.