Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

te
terpstra - 10-02-2012 22:56:44
Auto & Vervoer

Schade oldtimer

Cteodor.
zoals grindweg reeds vermelde , er staat veel onzin in de "adviezen."
een twaalf volt gelijkstroom motor aansluiten op 24 volt is geen enkel probleem. de stroom zal bij inschakelen halveren. i=p/u.
bij vorst van -20 graad zal de capaciteit van uw accu terug lopen. afhankelijk van leeftijd accu.kan dat wel 40a50% zijn. op uw accu staat de koudstart stroom aangegeven. dat is iets anders dan ah. (ampere uur.)
dat uw auto niet wilde starten kan komen door een geoxideerde minpool zoals grindweg al aangaf. de monteur die twee accu's parrallel heeft aangesloten omdat hij geen spanningsverlies wilde hebben ,en er van uit mag gaan dat de accu van uw auto half leeg is, heeft dat m.i. goed gedaan. ook al had hij deze in serie geschakeld, die 24 v. kan een gelijkstroom installatie bedrading gemakkelijk aan.
zijn opmerking dat uw startmotor stuk is vind ik bijzonder knap.tenzij hij dat gezegd heeft na de start poging. veelal is dat een slecht start relais wat soms afgesteld kan worden. dat is denk ik bij u niet aan de orde gelet op uw beperkte info. dat uw bedrading verbrand is , door overstroom, kan ik op afstand niet beoordelen. grindweg heeft een punt met zijn massa. ook kan het zijn dat een draad doorgeschuurt is tegen massa en nu door langdurig doorstarten met weinig spannings verlies en volle stroom is doorgeslagen.
ga een goed gesprek aan met uw garage is het enige concrete advies wat ik u kan geven.plus een beetje kennis van de materie. succes.