Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eenigma
eenigma - 11-02-2012 11:15:55
Computers & Telefonie

Uitdaging.wie durft een incasso te storneren

Ik denk dat heel veel mensen de ergernis, boosheid en frustraties van festinger delen en begrijpen. kom op zeg, iedereen die een probleem(pje) met een groot bedrijf heeft gehad heeft wel eens met rook uit zijn oren aan de telefoon gezeten met zo een nitwit van een callcenter die weigert je serieus te nemen of je zelfs maar fatsoenlijk te woord te staan, en omdat die bedrijven en dus ook die bijdehandjes aan de telefoon heel goed weten dat zij alle macht en geen enkele last van jouw probleem hebben, blijven en zijn ze zo arrogant.

de studenten die vaak dat werk doen zijn soms aardig en heel menselijk maar met hetzelfde gemak tref je een mega arrogante blaag die er op kickt jou als machteloze klant aan de lijn het leven zuur te maken en dat allemaal voor vrijwel altijd dure belminuten.

het is een teken van deze tijd, van de maatschappij waarin wel leven dat klantvriendelijkheid, klantenservice lege begrippen zijn geworden en ja als je beroemd bent, als je met je kop op de tv komt dan kan ineens alles netjes geregeld worden, dan is die klant ineens wel koning maar de gewone man die kan het schudden en is overgeleverd aan de willekeur van jongens en meisjes die ook vaak zitten te balen van hun vervelende werk in het callcenter met al die boze klanten die tegen hen tekeer gaan terwijl zij niets aan de situatie van die klant kunnen veranderen .

zolang de maatschappij echter vind dat "ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken" de normale norm is, dat het normaal is om ten kostte van anderen te krijgen wat je hebben wilt, zijn dit soort bedrijven en hun handelswijze naar de gewone klanten toe, alleen maar een gevolg en geen oorzaak. we zullen er mee moeten leren leven net als dat we moeten leren leven met die mentaliteit die vind dat als je ziek bent je maar extra moet betalen omdat je niet zo stom had moeten zijn om ziek te worden (dit jaar is de boete op ziek zijn verhoogd naar 220 euro ;-)), dat bijzonder onderwijs zo min mogelijk geld moet krijgen want waarom zou je kinderen met problemen helpen een zo goed mogelijk leven te leiden, dat dementerende bejaarden best maar 1x in de week gedoucht kunnen worden omdat de directeur en de minister nu eenmaal wel hun salaris moeten krijgen maar de hardwerkende verzorgende en schoonmaakster het wel met nóg minder kunnen doen voor meer werk............ enzovoort, en gazomaardoor, et cetera ;-)

wat festinger aanhaalt is een teken van deze tijd, als klant wordt je door bepaalde typen bedrijven op voorhand en in het algemeen niet gewaardeerd , niet menswaardig behandeld, krijg je geen service, is klantvriendelijkheid ver te zoeken en gedragen zij zich alsof je blij en dankbaar mag zij dat je klant bij hen mag wezen in plaats van dat het andersom is en zij blij en dankbaar dienen te zijn dat jij jouw benodigdheden bij hen betrekt.

het is de tijd waarin we leven festinger en je merkt dat velen het heel normaal vinden dat het zo gaat, dat het is zoals het is dus verandering zal er niet zo snel komen en dan kan je twee dingen doen. je probeert de wereld te veranderen door mensen op misstanden te wijzen en zo bewust te maken of je haalt je schouders op en zegt het is nu eenmaal zo en gaat lekker wat leuks voor jezelf doen, ik kies voor het eerste en jij blijkbaar ook en zo zijn er nog meer en als het er steeds meer worden veranderd er wel eens wat maar het kost tijd en dus veeeeeel geduld ;-)