Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vliegenderob
vliegenderob - 11-02-2012 15:11:11
Computers & Telefonie

Telefoon kapot, men beweert waterschade.

Gsm schreef ook al,: afstandsbedieningen vertonen vaak vocht onder de druktoetsen.
het lijkt er heel erg op dat de rubberen mat met de toetsen poreus is en dat het vocht dus rechtstreeks door de rubberen toetsen gaat.

ik heb mij ook vaak afgevraagd hoe het vocht in die toestellen komt, ik heb er in de loop der tijd heel veel gerepareerd, ik werkte voor bedrijven die zelf niet of niet voldoende "know how" en/of apparatuur in huis hadden, of beiden. de meeste hier genoemde gevallen zijn individueel, in het grote geheel is echt weinig mis maar (haast) niemand opent een topic om te vertellen dat zijn apparaat zo goed gerepareerd is. daarnaast doen we het allemaal niet zo goed als cwestern. ik heb het vaak meegemaakt dat iemand die vocht in zijn apparaat had en toen hem tóch te binnenschoot dat er even een vochtig moment was geweest na aanvankelijke ontkenning ("ik bel nooit in de regen") zei: "ik heb hem meteen afgedroogd, aangezet en hij deed het nog maar de volgende dag niet meer!". helemaal fout, accu eruit en, als hij in vuil water is gevallen en ook van binnen nat is, kun je zien als de accu eruit gehaald wordt en het vocht loopt eruit, van binnen en buiten afspoelen, drupje afwasmiddel erin, vóór het spoelen en vervolgens goed laten drogen, minsten één dag, föhn een paar keer even er bij, klaar! in de gevallen dat het een partikulier betrof of een nieuwe klant, liet ik het apparaat open liggen tot de klant kwam en het kon zien! vaak is het pas na enkele dagen te zien als de aanwezige kalk witte vlekken op de print of de onderdelen achterlaat. een beetje groot bedrijf zal daar meestal geen tijd voor hebben. resumerend, de meeste apparaten schijnen op de één of andere manier, met of zonder rubbertje van keesie1 tóch wel eens nat te worden van binnen. doberlover: inderdaad, er is wat mis want waterschade kan in de meeste gevallen wél gerepareerd worden, ik deed dat wél, voor vaste klanten, maar daar gaat veel tijd inzitten plus het risico dat er kort na de reparatie toch weer iets stuk gaat wat als indirecte oorzaak de eerdere waterschade heeft en dan moet er onder garantie misschien een duur ic worden vervangen, want de klant pikt niet dat hij wéér moet (bij)betalen. ook heb ik regelmatig, weer voor vaste klanten, een apparaat gerepareerd dat weer stuk ging maar met een andere oorzaak. toch maar onder garantie dan, (al schrijf ik altijd bij de omschrijving: geen garantie maar gratis) want de klant is niet technisch en snapt dat niet en gaat dan misschien bij vara's kassa schrijven dat dat bedrijf zo slecht is en niet goed repareert!
de meeste grote reparatiebedrijven doen het écht goed, want anders raken zij hun klanten, opdrachtgevers dus, kwijt als er veel klachten komen van diens klanten, al hebben de meeste opdrachtgevers (wederverkopers) enigszins technische mensen in dienst die de reparaties aannemen en inschrijven. zo, nu nog even nalezen of ik niet een "n" of andere letter vergeten ben, dat is heel wat anders dan een schrijffout en dan maar op de knop "verzend" drukken. prettig weekend allemaal!