Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bm
bmtrommelen - 13-02-2012 13:48:50
Geldzaken & Recht

Post nl weigert klacht aan te nemen

Ik woon ook in eindhoven (stratum) en heb ook soortgelijke ervaringen als donna.
bij mij wordt ook post verkeerd bezorgd van een andere straat of van een ander nummer uit mijn straat. ook dat anderen mijn post krijgen.
zo kreeg ik een keer een briefje dat er een aangetekend pakket was aangeboden en dat ik die moest ophalen in het centrum. nu is het onmogelijk om daar even met de auto naar toe te gaan, omdat je dan gebonden bent aan de dure parkeergarages. het was erg koud, nat en het waaide hard buiten, dus belde ik naar het tnt kantoor om te vragen of ze konden kijken van wie het afkwam, zodat ik wist of het dringend was of even kon wachten. het was namelijk 5 december en ik had het druk. dat deden ze niet. ik moest zelf komen. dus ging ik door de kou, nadat ik had gekeken tot hoelaat ze open waren. ik kwam daar een kwartier voor sluitingstijd. de deur was op slot. er stond, open, op het bordje aan de deur. geen ander bordje met dat het eerder gesloten is vanwege omstandigheden. er kwamen nog 3 mensen en allemaal waren we verbaasd dat het niet open was. 1 van de mensen zag nog een vrouw staan, die gewoon niet open deed. dus vertrokken we alle 4.
een paar dagen later kwam ik daar om de brief op te halen en was mijn paspoort vergeten. ik vroeg aan de medewerkster of ze het naar een ander adres kon sturen wat voor mij makkelijker was om op te halen. dat kon nu niet. ze vertelde dat je doorgaans 2x iets aangeboden moest krijgen en je dan ook kon aangeven waar je zulke post wilt ophalen. ik had het maar 1x aangeboden gehad en geen brief met keuze mogelijkheden. het enige wat ze kon doen is de post terug sturen en dan is het afwachten of het opnieuw door de afzender opgestuurd zou worden. aangezien het laatste ook geen optie was, vroeg ik of ik en hoe ik een klacht kon indienen.
met haar uitleg heb ik een klacht ingediend. ik gaf aan dat er alleen duidelijk wordt vermeld dat er getekend moet worden, niet dat je een identificatie bij je moet hebben. ik vind het ook niet fijn dat je en je telefoonnummer en je mailadres moet geven. ik wil mijn telefoonnr voor mezelf/geheim houden, maar op die manier wordt je gedwongen, anders kun je geen klacht indienen.
eerst kreeg ik een verontschuldiging dat er niet een 1e x was aangeboden en later dat er alleen 1x wordt aangeboden en kon dan geen voorkeur geven voor een afhaaladres. het kan alleen op een kantoor met dezelfde postcode worden opgehaald. er wordt totaal geen rekening gehouden met de bereikbaarheid. wat ik ook vervelend vind is dat er verschillende medewerkers reageren en dan niet goed lezen. blijkbaar weten meerdere medewerk(st)ers niet hoe zaken bij hun bedrijf werken.