Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tk
tkoenen - 20-02-2012 13:48:44
Geldzaken & Recht

Storting van een geldbedrag

Het storneren van een bedrag gaat alleen maar als het om een incasso gaat, niet als je zelf geld hebt overgemaakt. het is de bank die hier een fout heeft gemaakt: de bank hoort te controleren of de naam van de begunstigde en het bankrekeningnummer bij elkaar horen. als dat niet zo is, moet de bank het geld terugstorten. banken proberen hier onderuit te komen door te stellen dat het ondoenlijk is bij het gigantisch aantal transacties deze controle uit te voeren. maar daar hebben ze nu juist computers voor. als ik bij internetbankieren ing een naam of nummer intik die niet bij elkaar horen, wordt ik direct door het programma gewaarschuwd. het kan dus wel en u moet bijk de bank uw geld terugvgragen omdat de bank hier een fout heeft gemaakt!