Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

anglo
anglo - 20-02-2012 17:49:52
Geldzaken & Recht

Storting van een geldbedrag

[quote=zwaardvis schreef op maandag 20 feb 2012, 17:03][quote=anglo schreef op maandag 20 feb 2012, 15:21][quote=zwaardvis schreef op maandag 20 feb 2012, 12:33]het moet dus een ex-postbank rekening zijn geweest met 7 cijfers, die heeft geen 11-proef maar een naam/nummer controle. wellicht kun je ook bij jouw bank klagen omdat zij dan geen naam/nummer controle hebben uitgevoerd. als je via ing internetbankieren betaalt, wordt de naam/nummer controle op je scherm ter plekke uitgevoerd. probleem als beide rekeningnummers door identieke namen worden gevoerd. dan is het wellicht zelfs familie......

ing kan alleen ing rekeninghouders controleren
en geen rekeninghouders van andere banken

u begrijpt het niet: bij andere banken dan ing (zoals rabo, sns, abn/amro) hoeft geen naam nummer controle utgevoerd te worden, die hebben al een 11-proef. de naam/nummer controle hoeft alleen uitgevoerd te worden bij overschrijvingen naar een postbankrekening van 7 of minder cijfers. en als ik het thuis kan, kan een professionele bank als rabo of sns het vast ook.

zwaardvis, ik begrijp het wel degelijk
maar laten wij vooral bij het topic blijven