Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

le
legendary - 22-02-2012 19:40:59
Geldzaken & Recht

Ultraglass emmen

Hallo allemaal,

ik ben een ex medewerker van ultra glass.
het valt mij op dat de meeste mensen hier de monteurs op de parkeerplaatsen de schuld geven van dit alles en dat zij zogenaamd de grote oplichters zijn. terwijl dat compleet ten onrechte is.

hoe ik dat weet?

omdat de mensen die bij ultra glass werkten ( als monteur) allemaal mensen zijn die in de uitkering hebben gezeten en in een werk/leer traject werden gezet door de gemeente. waar onder ik zelf...

er werd ons bij ultra glass geleerd wat eventuele ruitschade zou zijn en wat niet.
ook werd ons geleerd hoe je op de ''beroemde'' groenekaart kon zien of de klant wel of niet verzekerd was.
was de klant verzekerd dan konden wij kosteloos de reparatie uitvoeren en na afloop van de reparatie een ''bon'' invullen voor de gegevens van de klant en van de verzekering waar hij/zij bij zit.
die ''bon'' namen we mee naar ''de baas'' ( meneer sok ) en die zou volgens eigenzeggen de ''bon'' inleveren bij de verzekeraar en zo het geld claimen.

na verloop van tijd werd ons verteld dat bepaalde verzekeraars moeilijk gingen doen en dat sommigen van hun niet meer uit zouden betalen. daar door mochten wij als monteur zijnde geen ruiten meer reparen van verzekeraar univé. als we een klant van univé tegen kwamen dan moesten we die weigeren. verder mochten we alle andere verzekeraars nog gewoon doen, en meneer sok verzekerde ons dat hij het allemaal zou regelen en dat het goed zou komen met verzekeraar univé en alle andere verzekeraars.
wij hadden geen reden om daar aan te twijfelen want wij kregen immers gewoon door betaald.

wij werden zelf ook voorgelogen door meneer sok want er was zogenaamd niks aan de hand en de zaken liepen goed ondanks dat univé weg was gevallen als geldboompje...
tot dat er op de 1 of ander dag werd aangekondigd dat de vestiging in uithuizen dicht moest omdat meneer sok financieel het hoofd niet meer boven water zou kunnen houden... en daardoor dus met nog maar 1 vestiging door zou gaan. maar met de vestiging in joure zou het nog wel goed komen en we zouden ons baantje dus kunnen behouden, tot dat er een paar weken later werd aangekondigd dat ook die dicht ging en wij maar ander werk moesten zoeken ;-)

meneer sok heeft niet alleen klanten met ruitschade gedupeert maar ook zijn eigen medewerkers uit de bijstand! waar hij van meerdere gemeentes een fikse vergoeding voor kreeg omdat hij werklozen aan een baan hielp!

ondanks dat ik maar 3maanden onder contract bij het bedrijf heb gewerkt staat er op mijn jaar opgaaf ( die meneer sok zelf heeft uitgedraaid ) dat ik over het jaar 2009 ook al 11.000 zou hebben verdient bij ultra glass. dat is opzich wel vreemd aangezien ik op 01-07-2010 pas in dienst ben gekomen bij ultra glass.

al met al ons werd alleen maar geleerd om ruitschade te herstellen en wij moesten alleen maar de gegevens van de klant en de verzekeraar noteren zodat meneer sok het zelf wel zou regelen met de verzekeraar om het geld te declareren.
want wij als monteur zijnde hadden natuurlijk niks te maken met het boekhoud gedeelte.

ik had zelf nooit gedacht dat meneer sok met deze praktijken bezig was, en zoveel mensen heeft gedupeerd. ik schaam me er voor dat ik voor dat bedrijf heb gewerkt...