Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jan jansen - 27-02-2012 15:14:11
Vakantie & Reizen

Problemen met de post

Eind vorig jaar een verzending aangetekend en verzekerd verstuurd naar het buitenland. geadresseerde gaf aan dat de inhoud ontbrak. hierna dit gemeld bij tnt. aangezien de verzending aangetekend en verzekerd was verstuurd zou ik het bedrag wel terugkrijgen.

formulieren ontvangen om een onderzoek te starten. na invulling met foto’s van pakket en het item deze teruggestuurd. hierna kreeg ik van tnt per mail een bevestiging dat binnen 1 maand contact zou worden opgenomen en het onderzoek wel 2 tot 3 maanden zou kunnen duren.

na 1 maand contact opgenomen met tnt omdat ik niets had vernomen. ze hadden er toen nog niets mee gedaan. wel stond in de systemen dat verzending beschadigd zou zijn. aangegeven dat verzending ontbrak. toen kwamen ze met de melding dat de geadresseerde een proces verbaal zou moeten opmaken. dit had ik nog niet eerder vernomen. het item was via ebay & paypal gekocht en door de claim die de geadresseerde had ingediend bij paypal had ik de geadresseerde al 200 euro moeten terugbetalen. m.a.w. dat proces verbaal waar ik 2x om had gevraagd bij de geadresseerde kwam er niet. het is ook belachelijk dat tnt pas na ruim 1 maand hier iets over zegt, nota bene nog nadat ik zelf navraag wat de status is. dit proces verbaal zou ook in de voorwaarden staan. dit heb ik nooit kunnen vinden en bij navraag krijg ik hier ook geen antwoord op. slechts na 3 dagen kreeg ik al een melding dat er geen schade kon worden uitgekeerd omdat een proces verbaal achterwege bleef. bij iedere navraag kwam iedere keer weer dat proces verbaal ter sprake. dit had ik wel 5x gehoord. mogelijk zou tnt wel de verzendkosten kunnen vergoeden. hier heb ik niets meer over vernomen.

inmiddels deze kwestie bij de ceo van tnt aangemeld en ook de geschillen commissie.
volgens de ceo zou hij onderzoek laten doen naar wat hier mis is gegaan. ook de geschillen commissie wacht nu op een reactie van tnt. ik heb hierover nog geen bericht gehad.