Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

postnl webcare
postnl webcare - 08-03-2012 14:18:03
Huishouden & Energie

Diefstal bij postnl

Beste chrisantonis,

uiteraard zeer vervelend dat het misgaat met de verzendingen naar het buitenland. het is wel degelijk aan te raden om navragen te starten voor deze zendingen, opdat het kan worden uitgezocht. wanneer je bericht krijgt van de bedrijfsrecherche, kan je ervan uit gaan dat dit goed wordt onderzocht. en bij vermoeden van diefstal zullen er wel degelijk stappen worden ondernomen

wat betreft de schadevergoeding van "maar" €50, dit is vermoedelijk omdat je voor aangetekende brief hebt gekozen als verzendwijze. de maximale verzekering is dan €50. verstuur je artikelen die meer waard zijn, raad ik aan om te kiezen voor brief verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-), pakket aangetekend (verzekerd tot max. €500,-) of pakket verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-).

het klopt dat de laatste scan in amsterdam is voor zendingen naar het buitenland, omdat ze vanaf daar het land verlaten. de eerstvolgende scan hoort dan die te zijn die gemaakt wordt door de buitenlandse postorganisatie, dat de zending aldaar is binnengekomen. op onze website staat aangegeven welke landen track&trace ondersteunen, en dan nog zijn wij afhankelijk van de snelheid waarmee statusinformatie aan ons wordt doorgegeven door de betreffende landen.

zendingen naar usa kan je overigens met de nederlandse barcode vaak verder volgen via usps.com.

met vriendelijke groet,

francis
postnl webcare