Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 12-03-2012 14:08:54
Geldzaken & Recht

Geldzaken en privacy

[quote=oordopje schreef op maandag 12 mrt 2012, 12:36]
tsja, een van de weinige banken die met minder cijfers werken is de ing. wordt op de een of andere manier een cijfer 'vergeten' dat wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar de ing. vind ik persoonlijk een foutje in de bank software, maar wie ben ik...

alleen de vroegere postbank-nummers hadden minder cijfers en voldeden niet aan de 11-proef. de postbank is inmiddels overgegaan naar de ing. bij rekeningnummers die niet voldoen aan de 11-proef wordt normaal gesproken het nummer gecheckt aan de hand van het opgegeven adres.
de 11-proef is ontworpen om type-fouten te voorkomen. het zou wel heel toevallig zijn dat je 2 type-fouten maakt in een rekening-nummer die ook nog eens aan de 11-proef voldoen.

ik kan me voorstellen dat ts een verkeerde ontvanger in de adreslijst heeft gekozen. echter dan zou ze/hij de ontvanger eenvoudig kunnen achterhalen.
geld dat via een overschrijving wordt overgemaakt is overgemaakt en niet gemakkelijk teug te halen. je hebt in beginsel daarvoor medewerking nodig van de ontvanger.